Hekelingen 3 – Pernis 6 Uitslag 0 – 8 (0 – 3)

29 januari 2012 16:45

Vandaag voor velen een 1e keer naar het veld van Hekelingen omdat deze vereniging altijd een zondag club was. Onderweg waren we getuigen van een ongeluk, een meisje welk van haar paard werd gegooid.

Jan Willem reed als een volleerd rallyrijder het fietspad op om te kijken hoe het met het slachtoffer ging. (later leverde dit ook weer grappen op omdat Robin er bij was….)Nadat er voldoende hulp gearriveerd was door andere omstanders, het meisje onder een deken was gelegd  en 112 gebeld was gingen we verder richting Hekelingen.(onderweg kwamen we al 2 politieauto’s met zwaailichten tegen)
Er was geen scheidsrechter en daarom nam een speler van Hekelingen deze taak op zich.(toen de wedstrijd afgelopen was maakte Ron Ketting een terechte opmerking dat er nog nooit zo weinig gefloten was in een wedstrijd, zo sportief eigenlijk)
Het was ondanks dat het maar een graad of 5 was niet echt koud in het zonnetje en we hadden er dan ook zin in zelfs door het late tijdstip (15:15). Vele velden waren leeg bij Hekelingen?
Leek wel weer een beetje op vroeger, 16:15 uit in Flakkee of zo.
Al snel bleek dat de jonkies van Hekelingen moeite hadden met de ervarenheid en het tik vermogen van de “oude” Pernisse ploeg. Omdat Pernis te vaak balverlies had en wat slordig speelde werd het toch al snel 0 – 3 door snel counterwerk en bij vlagen knap tikwerk en rondspelen van de bal.
In alle opzichten had het met rust al een nulletje of 6 moeten staan als er wat zuiniger met de bal was omgegaan en als good old Jan Willem nu weleens een pingel had weten te maken!!!(Seedorf)
Hekelingen kwam af en toe voor het Pernisse doel, maar speelde teveel en te vaak de lange bal (waar heb ik dat meer gehoord…?) en kwamen eigenlijk niet echt gevaarlijk voor Jan.
Ah fijn we gingen met 0 – 3 naar het bakkie thee, uh limonade siroop, dat moet ook weer denken aan de jeugd. (behalve dan het lichaam, die denkt er niet meer aan.)
Rob besluit tot een aantal wissels. Hijzelf komt voor Johan, Nico voor Ed en Marcel later voor Ron.Ron moet nog een keer zijn rentree maken voor Robin die last kreeg van de hamstring.
Pernis weet de score op te voeren naar 0 – 8 de 2e helft. Kanttekening is nogmaals een gemiste pingel, maar nu door Jan de Pee die uiteindelijk het net 6 keer weet te vinden en daarmee zijn marge met Ron Sekeris aardig weet te vergroten. Ook Robin en ja alweer Nico, weten tot score te komen.
Om 5 uur wordt er afgefloten en jan Willem geeft de keeper van Hekelingen complimenten voor de gestopte pingels, ja ja, ze waren gewoon slecht ingeschoten hoor!!! Maar zo kan je het ook proberen te verdoezelen, hahaha….
We gaan op naar de 24 flesjes (eh 23) Heineken en drinken daarna boven (in de erg stille kantine) nog wat voordat we rond 18:00 vertrekken naar de Madroel.(one for the road)Volgende week spelen we weer laat uit tegen Barendrecht, als dit doorgaat want Koning winter staat voor de deur met temperaturen ’s nachts van rond de -7/8.(misschien kunstgras)
Anders zullen we volgende week zaterdag weer eens ouderwets trainen wordt er gezegd.

Nummer 14.

Opstelling: Jan Snikkers, Ron de Wit, Erik Schuurbiers, Johan Molendijk, Wim Baas, Jan Willem Wemelsfelder, Ed de Jong, Gerard Pieterman, Robin Punt, Jan de Pee en Alex van Bodegraven.

Wissels: Marcel Punt, Rob van Bodegraven en Nico de Man.

Afwezig: Patrick, Bram(biljarten), Bas(turnen) en Martin.