vv Pernis boekt dik verdiende overwinning

22 januari 2012 16:00

vv Pernis 1 heeft zaterdag 21-01-2012 een verdiende thuis overwinning geboekt op vv Spirit.

De wedstrijd tussen vv Pernis en vv Spirit was een wedstrijd met 2 gezichten. De eerste helft was vv Pernis superieur, in de tweede helft brachten de Pernissers zichzelf onnodig in de problemen door persoonlijke fouten.

In de eerste thuiswedstrijd van 2012 startte vv Pernis furieus en was de eerste kans al na 3 minuten spelen te noteren voor de thuisploeg. Jay Jay Gulpen stuurt Ivan Dias de ruimte in,  Dias neemt de bal op zijn pantoffel maar de bal gaat voorlangs het doel van keeper Haasnoot.

Twee minuten later is er alweer een kans voor vv Pernis te noteren, na een goede voorzet van Niels Vedder komt de bal bij Nassar Abdalla, de inzet van Abdalla wordt in eerste instantie geblocked maar de bal komt hierna voor de voeten van Robin Rijnaarts maar de inzet van Rijnaarts gaat net naast.

In de 12e minuut krijgt vv Pernis een vrije trap te nemen op 18 meter voor het doel van Spirit. Niels Vedder gaat achter de bal staan en haalt hard uit, de bal verdwijnt achter doelman Haasnoot en vv Pernis komt op een verdiende voorsprong, 1-0.

In de 16e minuut onderschept Ivan Dias een verkeerde inspeelpas van een spirit verdediger en kan alleen op keeper Haasnoot af en lijkt vv Pernis op een 2-0 voorsprong te gaan zetten. De inzet van Dias wordt gepareerd en het enige wat vv Pernis aan deze kans overhoud is een
hoekschop waar verder niets meer uitkomt.

In de 20e minuut krijgt vv Pernis wederom een vrije trap te nemen, ditmaal ligt de bal op 17 meter van het vijandige doel. Wederom gaat Niels Vedder achter de bal staan, ditmaal plaats Vedder de bal. De bal gaat richting de kruising, doelman Haasnoot staat staat aan de grond genageld, maar helaas voor Vedder en vv Pernis gaat de bal net langs de verkeerde kant
van de paal.

In de 29e minuut krijgt vv Spirit zijn eerste en tevens laatste kans van de wedstrijd. De bal komt voor de voeten van Maarten Tissink, zijn inzet wordt knap gered door Jeffrey Meyboom. Door deze knappe redding blijft vv Pernis op een verdiende voorsprong staan .

In de 42e minuut wordt Ivan Dias weggestuurd op rechts, door een mooie schijnbeweging omspeelt hij zijn tegenstander en levert een afgemeten voorzet op Nassar Abdalla die wel raad weet met dit buitenkansje en zo zet Abdalla vv Pernis net voor rust op 3-0.

Na de rust lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor vv Pernis maar door een persoonlijke fout van David van Dijk komt de spanning terug in de wedstrijd. David van Dijk lijkt een aanval van vv Spirit te neutraliseren maar op het moment dat hij de bal wil verwerken glijdt van Dijk uit en verschaft Mark van Dam vrij baan richting het doel van Meyboom. Van Dam schiet de bal
onberispelijk achter Meyboom en brengt Spirit weer dichterbij vv Pernis.

Na de goal van vv Spirit is het weer vv Pernis wat de kansen krijgt om de voorsprong te vergroten maar een lob van Nassar Abdalla (60e minuut) miste de juiste richting, een afstandsschot van Izak Lavooij (63e minuut) ging net naast en een inzet van Ivan Dias (75e minuut) werd gepareerd door doelman Haasnoot en zo blijft de 3-1 lang op het scorebord
staan.

In de 81e minuut gebeurd iets waar niemand meer rekening mee had gehouden, spirit kwam op 3-2. Een ogenschijnlijk makkelijke inzet van Spirit lijkt een prooi te worden voor Jeffrey Meyboom maar de bal krijgt een rare stuit en Meyboom laat de bal los en zo komt de bal  voor de voeten van Maarten Tissink. Tissink kent geen pardon en schiet Spirit naar 3-2.

In de laatste 10 minuten probeerde Spirit nog wel de gelijkmaker op het bord te zetten maar vv Pernis onder leiding van van Dijk en Smaling gaven geen krimp en boekte zo een verdiende overwinning op Spirit.

Volgende week gaan de Pernissers op bezoek bij de koploper en titel kandidaat nummer één, SHO wat zaterdag met 7-1 won van VDL.

De foto's zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst, http://www.mijnalbum.nl/Album=R8LPOSNB