Simonshaven 4 - vv Pernis 6 (Eindstand 6-1 , op het formulier 6-2)

17 januari 2012 18:00

De eerste wedstrijd weer na de winterstop en direkt een oude bekende , want Simonshaven was
de laatste tegenstander van voor de winterstop en met 3 aanvallen (2 voor rust en 1 na rust)
en het laatste half uur met tien man en toch een 2-0 overwinning waren we eigenlijk iets teveel beloond.

Dus we waren reeds gewaarschuwd voor de snelle en sommige ook balvaardige 20-ers.

We speelden op het 2e veld en om daar te komen vergde al het e.e.a. van onze conditie want dit was
ongeveer 15 minuten lopen , dus we hadden Martin alvast vooruitgestuurd, zodat we op tijd konden beginnen.

In de eerste 10 minuten hadden we al zeker 8-10 aanvallen te verwerken en waren we zelf amper op de andere helft geweest.

Balverlies , d.m.v. een te zachte terugspeelbal leidde de 1-0 in na 15 minuten. Daarna hielden we eigenlijk best wel aardig stand.
Na een goed half uur spelen viel Rob preventief uit , want hij voelde zijn hamstring opspelen en om geen risico te nemen
ging ie aan de kant en ging Johan laatste man spelen en werd zijn plek ingenomen door Jan Willem.
We dachten de rust te gaan halen met 1-0 maar vlak voor rust viel alsnog de 2-0 doordat deze speler niet voldoende werd
aangepakt in het 16 meter gebied en kon daardoor makkelijk uithalen voor de 2-0.

Deze tegenslag moesten we even verwerken in de kleedkamer (weer 15 minuten heen en terug uiteraard) door de klei.

Dan de 2e helft met frisse moed er weer tegenaan en met Bram voor Jan en Gerard voor Martin gingen we het weer proberen.
Er werd best aardig gecombineerd want er kwam ook iets meer ruimte op het middenveld en konden daardoor de bal iets langer vasthouden.
Echter hele grote kansen creerden we niet en je voelt het al aankomen dan valt het doelpunt meestal aan de andere kant.
Een scrimmage voor de goal en een schotje van Simonshaven die nog net werd getoucheerd door Wim verdween achter onze keeper Mike
en dus stond het 3-0. Snel gevolgd door balverlies rond de middellijn en een counter en de 4-0 was een feit.

Toen was er weer een fase dat we wat meer op de helft van de tegenstander konden spelen en dat resulteerde in een ietwat gemakkelijk
gegeven vrije trap van de warrig en sikkeneurig leidende scheidsrechter. Bram achter de bal en terwijl de keeper zijn handschoenen nog aan

het aantrekken was lag de 4-1 al in het doel.

Nico was in die tussentijd geblesseerd uitgevallen (hij staat nu gelijk met Gerard!!) en was vervangen door Jan.
Nu ging het spel op en neer en via 2 rappe counters werd het helaas nog 6-1.

Tijdens de wedstrijd was er wederom veel aanmerking op de leiding(soms terecht en soms ook niet) maar misschien moeten we daar maar eens mee ophouden en wat meer
aanmerkingen maken op ons eigen spel en de hand in eigen boezem steken.

Desalniettemin gaan we er weer met frisse moed de komende weken tegenaan want dan moeten er weer punten gehaald worden tegen respectievelijk
GOZ thuis a.s. zaterdag en daarna  uit tegen Hekelingen & Barendrecht (dus daar gaan we minimaal 6 of misschien wel 9 punten tegen pakken)

Opstelling:

Mike Snikkers (geleend van A1), Rob , Marco , Wim , Bastiaan

Robin, Nico , Martin , Johan

Lex & Jan

Wissels: Bram , Gerard , Jan willem

Ps. Mike Snikkers hartelijk bedankt dat jij voor ons wilde keepen en dat ging zeker niet verkeerd (Martien het ging heel goed)