Overlijdensbericht Simon de Jong

15 november 2023 10:30

Ons bereikte het bericht dat op zondag 12 november is overleden de heer Simon de Jong.

IN MEMORIAM SIMON DE JONG:

Op zondag 12 november jl. is Simon de Jong overleden. Simon was jarenlang intensief betrokken bij DOTO, in eerste instantie als speler, maar al snel ook als sponsor en vanuit bestuursfuncties zoals hoofd technische zaken en voorzitter. Nadat hij kort na zijn huwelijksdatum in Pernis kwam wonen besloot hij bij DOTO te gaan voetballen, en DOTO werd al snel zijn club. Met de bedrijven waar hij verantwoordelijk voor was zoals Delta Rubber (en later ook via Deltaflex, Hofland Deltaflex, Econosto en CTS) was Simon als hoofdsponsor jarenlang verantwoordelijk voor een grote bijdrage aan het financieel gezond zijn van de vereniging.

Ook op andere gebieden drukte hij zijn stempel, en het meest zichtbaar daarbij was en is de hoofdtribune op het complex aan de Deijffelbroekseweg die op zijn initiatief werd gerealiseerd. Dat initiatief werd ook gecombineerd met inspanningen om met de steun van meerdere gewaardeerde sponsors een sportieve opmars te maken met DOTO 1, waarbij DOTO 1 uiteindelijk bijna kampioen in de toenmalige Hoofdklasse van het zaterdagvoetbal werd in een afdeling met Quick Boys, Katwijk, Rijnsburgse Boys, Barendrecht en Excelsior Maassluis. Simon was daarbij een fanatiek supporter die er alles aan deed om het beste voetbal te kunnen laten zien door de Pernisser hoofdmacht. In 2008 werd Simon, als dank voor al zijn verdiensten, erevoorzitter en ontving daarbij een horloge met inscriptie.

Duidelijk was daarbij wel dat DOTO de omvang als vereniging miste om op dit hoge niveau langjarig actief te kunnen blijven, en mede ook daarom was Simon een uitgesproken voorstander van de fusie tussen DOTO en Excelsior Pernis, en het was zijn wens dat de beider clubkleuren (blauw en oranje) ook terug zouden komen in het tenue van de fusievereniging. Zo kwam dat fusietenue dan ook tot stand waarbij de eerste fusietenues door sponsoring aan de vereniging ter beschikking werden gesteld.

Wij verliezen in Simon een zeer gewaardeerd erelid en voormalig bestuurslid als ook sponsor, en wensen de familie en zijn dierbaren veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies. Bij de eerstvolgende wedstrijd van vv Pernis 1 zullen wij verzoeken om aan te vangen met 1 minuut stilte ter nagedachtenis aan zijn grote bijdrage aan het voetbal in de kern Pernis.

Simon_de_Jong.jpg
Simon de Jong

Klik hier om de rouwkaart te openen