Kantine open m.i.v. 26 juni 2021

23 juni 2021 12:45

It giet oan

Met ingang van a.s. zaterdag 26-6-2021 zullen de kantine en het terras weer geopend zijn.

We hebben hier met zijn allen (te) lang naar uitgekeken, maar inmiddels zijn de Coronaregels zover versoepeld dat wij het verantwoord vinden om vanaf zaterdag 26-6 de kantine weer te openen.
Wij zijn als vereniging wel gehouden om de onderstaande voorwaarden, welke aan de Horeca zijn opgelegd, op te volgen.

De voor ons als vereniging relevante zaken vanaf 26 juni hebben we hieronder kort samengevat.
Bijna alle beperkingen voor de horeca vervallen vanaf 26 juni.
Dit geldt zowel voor binnen als buiten. En dus ook voor de terrassen.

Er gelden nog wel een aantal voorwaarden:

• Een vaste zitplek is verplicht.

• Bezoekers houden 1,5 meter afstand van elkaar.

• Bij binnenkomst in de kantine is het invullen (registratie )  van een gezondheidscheck verplicht, dit formulier zal vanaf zaterdag voor iedereen klaar liggen bij de hoofdingang.

• In alle eet-en drinkgelegenheden mag 100% van de capaciteit op 1,5 meter afstand gebruikt worden. Dit geldt binnen en buiten.

• Entertainment is toegestaan. Bezoekers moeten dan wel op hun vaste zitplek blijven zitten.

• De beperkingen voor de openingstijden van horecagelegenheden vervallen. Dit houdt in dat verenigingen weer volgens hun reguliere openingstijden open kunnen.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat we ons met zijn allen houden aan deze regels om van de heropening een succes te maken en we gedurende de komende zomer periode weer gezellig met elkaar kunnen bij kletsen in de kantine onder het genot van een drankje.

Dus nogmaals recapitulerend:

• Invullen gezondheidscheck is verplichting bij binnenkomst en ieders eigen verantwoording om dit ook daadwerkelijk te doen bij binnenkomst
(dit is maar kleine moeite en kost ook maar heel weinig tijd)

• Het is verplicht te gaan zitten en dus niet blijven staan ( bestellen / afrekenen en naar toilet gaan uitgezonderd) (Voor de duidelijkheid ook na 3 bier blijft deze regel van toepassing)

• Altijd 1.50 meter afstand houden

• Opvolgen van aanwijzingen van organisatie/barpersoneel…

We zullen zaterdag 26-6 starten als proef en vanaf 1-7 zal de kantine tot nader order open zijn op de donderdagavonden en op zaterdagmiddag vanaf 14:00 uur.

En laten we afspreken dat we indien nodig elkaar aanspreken en dat niet de bestuursleden als een soort “Corona” politie rond zouden moeten lopen.

Bestuur vv Pernis.