Cookie beleid vvpernis

De website van vvpernis is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Blijft de kantine dicht met huidige richtlijnen?

Blijft de kantine dicht met huidige richtlijnen?

13 juni 2020 8:45


Beste leden en trouwe bezoekers van VV Pernis,

Het kabinet heeft recent bekend gemaakt dat de sportkantines in Nederland mogelijk vanaf 1 juli weer open mogen. Het kabinet benadrukt dat de versoepeling van de regels alleen doorgaat als het “ook echt kan”. Het Outbreak Management Team (OMT) komt eind juni met een advies.
De horecavoorzieningen van de sportverenigingen mogen, als eind juni blijkt dat de cijfers over de bestrijding van het coronavirus dat toelaten, onder voorwaarden weer open.

Begrijpelijkerwijs levert dit de nodige hoopvolle vragen op. Zodoende lijkt het verstandig om met de kennis van nu om de verwachtingen enigszins te temperen. Bij het openen van sportkantines wordt er gekeken naar het protocol heropening horeca van Koninklijke Horeca Nederland.

Wanneer het advies van het OMT eind juni volgt en de KNVB neemt de richtlijnen van dit protocol over, dan is de conclusie dat het in de praktijk onuitvoerbaar is om dit op verantwoorde wijze toe te passen.

Daarmee is het hopen en wachten op het moment dat adviezen en richtlijnen versoepelen.

Tot die tijd blijft vooralsnog de kantine gesloten.

Mochten er meedenkende leden/bezoekers zijn die aanvullingen/adviezen/oplossingen weten voor nu en in de toekomst, dan horen we het graag.

 

Samenvatting protocol toegepast op sportkantine

 

Algemene richtlijnen:

1. Zorg dat iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar kan houden. Dat geldt zowel binnen als buiten.

2. Houdt toezicht op naleving van de regels.

3. Wees extra alert op de regels van sociale hygiëne (voor bedrijven met een Drank en Horecawet vergunning) in relatie tot waarborgen van de 1,5 meter.

4. Zorg voor maximale hygiëne.

5. Reinig tafels, stoelen en contactpunten (kranen/deurknoppen/touchscreen) grondig als gasten het complex hebben verlaten.

6. Instrueer over de hygiënische maatregelen (bv. handen wassen) die in acht moeten worden genomen, voorzie in hygiënische hulpmiddelen.

7. Updates op deze afspraken worden die zo snel mogelijk gecommuniceerd.

 

Algemene richtlijnen voor vrijwilligers/medewerkers:

1. Als je verkouden bent of griepverschijnselen hebt; blijf thuis en kom niet werken.

2. Leg de hygiëneregels en de procedure rond uitserveren en afruimen aan de gasten uit bij het opnemen van de bestelling.

3. Wijs zowel gasten als je collega’s er op als de regels niet na worden geleefd.

 

Algemene richtlijnen voor de gasten:

Ga eerst thuis naar toilet!

1. Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en de medewerkers. Maar: a. aan een tafel mogen maximaal 2 personen of een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, binnen 1,5 meter van elkaar zitten b. aan de bar mogen maximaal 2 personen of een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, binnen 1,5 meter van elkaar zitten.

2. Op het terras mag je alleen zitten, niet staan.

3. Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.

4. Gasten kunnen geweigerd worden bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.

5. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.

6. Was bij binnenkomst grondig je handen.

7. Was na het toiletbezoek grondig je handen.

8. Betaal contactloos (pin of mobiel).

9. Bestelde producten worden geleverd zonder fysiek contact.

10. Wanneer je je niet houdt aan de 1,5m regels van het horecabedrijf en/of de geldende 1,5m regels van de overheid dan kan de toegang tot het complex worden ontzegd. Schade die wordt geleden door jouw handelen in strijd met die regels kan op jou worden verhaald.

 

Algemene richtlijnen voor leveranciers

1. Houd 1,5 meter afstand van de medewerkers die de goederen in ontvangst nemen.

2. Kom niet aan de deur met verkoudheids- en/of griepklachten.

3. Laad de goederen uit en zet deze op een daar voor aangewezen plaats inclusief pakbon en neem zelf 1,5 meter afstand van deze plek.

4. Informeer de ontvangstnemer over de maatregelen die jij als leverancier neemt om besmetting te voorkomen.

 

Bij binnenkomst:

· Voorkom ophoping van gasten bij de ingang.

· Werk met reserveringen

· Bij ontvangst moet er een controlegesprek plaats vinden om in te schatten of er gezondheidsrisico’s zijn (is/zijn de gast/gasten verkouden en/of hebben ze griepklachten?). Zo ja, dan moet de toegang geweigerd worden.

· Als het een groep betreft van drie of meer personen dan moet tijdens het controlegesprek ook gevraagd worden of de gasten een gezamenlijke huishouding vormen. Als dit niet het geval is dient men minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar te waarborgen.

· Zijn er geen gezondheidsrisico’s, begeleid op gepaste afstand gasten naar hun tafel

· Breng markeringen aan om te voorkomen dat (groepen van) gasten die even moeten wachten binnen een afstand van 1,5 meter van elkaar komen te staan

· Laat alle gasten bij binnenkomst de handen wassen (of met water en zeep of met een desinfecterende handgel)

 

Bij vertrek:

· Gebruik een andere deur voor het vertrek dan voor de binnenkomst.

 

Kantine:

Zorg voor 1,5 meter afstand (tussen medewerkers en gasten maar ook gasten onderling) Maar:

· Aan de bar mogen maximaal 2 personen, of meer personen die een gezamenlijke huishouding vormen, binnen een afstand van 1,5 meter naast elkaar zitten. De afstand ten opzichte van de volgende persoon of de volgende groep personen moet 1,5 meter bedragen

· Maximaal 2 personen, of meer personen die een gezamenlijke huishouding vormen , mogen binnen een afstand van 1,5 meter aan tafel zitten.

· Als het controlegesprek bij de ontvangst heeft plaats gevonden, mogen medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel of aan de bar de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan tafel/bar zitten.

· Reinig tafels/stoelen als gasten het complex hebben verlaten.

· Maak bij het afrekenen zoveel mogelijk gebruik van contactloze middelen als pin.

· Keuken/barmedewerkers: was tenminste iedere 30 minuten hun handen conform voorschriften RIVM. Reinig ieder uur werkoppervlakte

 

Terras

· Gasten mogen alleen maar zitten op een terras, niet staan.

· Bij ontvangst op het terras moet er een controlegesprek plaats vinden om in te schatten of er gezondheidsrisico’s zijn.

· Als het een groep betreft van drie of meer personen dan moet de gasten gevraagd worden of zij een gezamenlijke huishouding vormen. Als dit niet het geval is dient men minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar te waarborgen.

· Reinig tafels/stoelen als gasten het terras hebben verlaten.

· Zorg voor minimaal 1,5 meter afstand tussen personen die aan verschillende tafels zitten.

· Meer dan 2 personen aan één tafel die binnen 1,5 meter van elkaar zitten zijn uitsluitend toegestaan als dit personen betreft die een gezamenlijke huishouding vormen.

 

Aandachtspunten/knelpunten

· Openingstijden

· Aantal personen

· Tijdslot

· Reserveringsysteem

· Mobiele pin

· Voldoende tafels/stoelen - indeling

· Serveren met pitchers op barkruk naast tafel om afstand te waarborgen

· Ingang > scheidsrechtskamer

· Uitgang > nieuwe kleedkamers

· Overige in/uitgangen (klapdeur kantine/sanitair) gesloten

· Looplijnen sanitair/kantine/in&uitgang

· Toezichthouder / extra vrijwilligers

· Maatregelen bij niet naleven richtlijnen

· Tussentijdse schoonmaak sanitair

· Plastic/kunststof afscheiding bar/keuken nodig tussen barmedewerker en bezoeker?

 

Inmiddels besluiten steeds meer professionele horeca gelegenheden om zelf te sluiten omdat met de huidige richtlijnen/ wetgeving het niet uit te voeren is en er een kans is op grote boetes bij het niet naleven van alle regels.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!