Herstart trainingen jeugdafdeling vanaf 11 mei

24 april 2020 20:00

Afgelopen dinsdag heeft de regering besloten dat de jeugd weer in teamverband mag gaan trainen. Hierin word onderscheid gemaakt tussen jeugd jonger dan 12 en jeugd ouder dan 12.

Bij de jeugd ouder dan 12 moet er tijdens de training anderhalve meter afstand gehouden worden. Deze maatregel geldt niet voor de jeugd jonger dan 12.

We hebben daarom besloten dat de jeugd onder de 12 volgens het oude schema kan gaan trainen en dat de jeugd ouder dan 12 helaas slechts 1 keer week kan gaan trainen. Dit is omdat we bij de oudere jeugd meer ruimte op het veld nodig hebben.

Hieronder de indeling van de trainingstijden voor de verschillende teams:

JO-7 t/m JO-12:

De JO-7 traint op woensdagavond van 18.00 – 19.00 uur.

De JO-8 t/m de JO-12 traint op maandagavond en woensdagavond van 18.00 – 19.00 uur.

Hierbij gelden de volgende maatregelen:

De kantine is gesloten.
Ook de kleedkamers blijven gesloten. Dus thuis omkleden en douchen.
Ouders mogen kinderen alleen brengen en halen maar mogen niet blijven.
Geen toeschouwers tijdens de trainingen.
Alle trainingen vinden plaats op het kunstgrasveld ( het 1e en 3e veld gaan vervroegd in onderhoud ).
De trainingen zullen voornamelijk bestaan uit toernooivormen.
Als kinderen ziek zijn, of ouders of andere gezinsleden zijn ziek mag er niet getraind worden!

JO-13 t/m JO-19 en meiden:

De MO-15 en MO-17 trainen op maandag van 19.00 – 20.15 uur.

De JO-17 en JO-19 trainen op maandag van 20.15 – 21.30 uur.

De JO-13 en JO-15 trainen op woensdag van 19.00 – 20.15  uur.

Hierbij gelden de volgende maatregelen:

De kantine is gesloten.
Ook de kleedkamers blijven gesloten. Dus thuis omkleden en douchen.
Geen toeschouwers tijdens de trainingen.
De trainingen zullen voornamelijk bestaan uit techniektraining ( ivm de anderhalve meter afstand-regel ).

We willen hier mee gaan starten na de meivakantie dus op maandag 11 mei.

Na 2 weken zullen we kijken hoe het gaat en indien nodig e.e.a. bijstellen.

Wij kunnen ons voorstellen dat u zich zorgen maakt en vragen heeft over het coronavirus.

Wij volgen als voetbalvereniging uiteraard de ontwikkelingen op de voet en houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en KNVB.Als sportvereniging geldt onderstaand advies om verspreiding van het coronavirus te voorkomen:

– Ben je verkouden, heb je klachten als hoesten/niezen en/of voel je je koortsig…blijf dan thuis.
– Was je handen regelmatig, dus vaker dan normaal, daarmee kun je voorkomen dat je besmet raakt: https://www.rivm.nl/hygiene/handen-wassen .
– Gebruik papieren zakdoekjes eenmalig.
– Neem je eigen drinkflesje mee (drink niet uit elkaars fles)
– Geef elkaar geen knuffel
– Schud elkaar niet de hand
– Moet je toch niezen: nies dan in je elleboog, Probeer het aanraken van je neus, mond en ogen te beperken.
– Shake hands is niet aan te raden

Mocht u bij uw kind of uzelf symptomen van COVID-19 herkennen, dan adviseert de RIVM om telefonisch contact op te nemen met de huisarts.

De huisarts bepaalt, al dan niet in overleg met de GGD, of een onderzoek nodig is.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder vragen hebben over het coronavirus, dan verwijzen we u in eerste instantie naar de website van de RIVM:  https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19.

Op deze site treft u actuele informatie aan en tevens een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden.

Ook op de site van de KNVB kunt u informatie vinden:

Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn dan kunt u altijd contact opnemen met iemand van de jeugdafdeling.

Met vriendelijke groet,

Jeugdcommissie vv Pernis