Nieuw beleid wedstrijdkleding jeugd.

26 augustus 2019 11:45

Al een aantal jaren hebben we binnen de jeugdafdeling de afspraak dat de wedstrijdkleding in een team-tas door de vereniging ter beschikking word gesteld.

Het is dan de bedoeling dat ouders de tenues op toerbeurt wassen en dat de leiders er zorg voor dragen dat de tas compleet blijft.

We hebben geconstateerd dat er teams zijn die deze afspraken niet nakomen en er raakt onnodig veel wedstrijdkleding kwijt. Daarnaast is op de laatste ledenvergadering de vraag gesteld of het niet beter is om elk jeugdlid zelf verantwoordelijk te maken voor zijn of haar wedstrijdtenue. We hebben daarom besloten om met ingang van komend seizoen anders met de wedstrijdkleding om te gaan en zullen hieronder aangeven hoe we dit vorm zullen gaan geven.

• Bij de start van het seizoen ontvangt ieder jeugdlid via de leider/trainer een wedstrijdtenue ( wedstrijdshirt, broekje en kousen ) en is hier zelf verantwoordelijk voor.
  • Is er wedstrijdkleding kwijt dan kan er via de kledingcommissie vervanging geregeld worden. De kosten hiervoor komen voor rekening van het betreffende jeugdlid ( shirt € 35, broekje € 10 en kousen € 8 ).
  • Als de wedstrijdkleding in het seizoen te klein is geworden kan dit bij de kledingcommissie omgeruild worden voor een grotere maat.
  • Er mogen geen namen of andere herkenningstekens in de kleding geschreven worden.
  • Als het wedstrijdtenue niet compleet is mag er niet aan wedstrijden deelgenomen worden.
  • Er mag niet in andere merken gespeeld worden dan in het merk Hummel.
  • Aan het eind van het seizoen moet alle wedstrijdkleding weer ingeleverd worden. Is er sprake van schade ( anders dan normale slijtage ) of is het tenue niet meer compleet dan zullen de kosten aan het betreffende jeugdlid in rekening worden gebracht.
Na afloop van het seizoen zullen we evalueren of dit gewijzigde beleid in de wedstrijdkleding het gewenste effect heeft.

Bestuur vv Pernis