Feestweek met voor ieder wat wils……….

4 juli 2019 21:00

Senioren dag en familiedag feestweek v.v. Pernis

(foto's onder dit bericht)

Binnen de grandioze feestweek in juni ontbraken natuurlijk ook de festiviteiten voor de senioren en jeugd niet. Op vrijdag was het de beurt aan de 50+ ers uit Pernis en belangstellenden. Na een welkom met koffie/ thee en vers gebakken cake was het de beurt aan het walking footbalteam van Excelsior Maassluis om onze 50+ ers in beweging te krijgen en kennis te laten maken met deze tak van sport.
Dat leek toch nog niet mee te vallen want er moet wel een knop om om niet te rennen, ballen laag te houden en in te dribbelen. Het werd een sportieve en leuke ervaring en komt misschien wel voor verdere uitbreiding binnen onze vereniging in aanmerking? Laat maar weten als hier interesse voor is. Ook aanwezig deze ochtend een info tafel met folders van alle verenigingen en activiteiten uit Pernis en Jan Vermin van de fysio Pernis. Bij hem konden de aanwezigen een massage krijgen, testjes doen en ook een echo laten maken van b.v. knie /schouder enz.
Na de sportieve uitdaging volgde, in de tent, een presentatie over oud Pernis en markante figuren uit Pernis gepresenteerd door vrijwilligers van de oudheidskamer. Leuk om te zien welke herinneringen dat opriep bij het publiek. Hierna de heerlijke lunch welke mede werd mogelijk gemaakt door Slagerij Verhagen en Bakker Dekker. Heerlijke soep en smakelijk beleg van onze ambachtelijke slager.
Krentenbollen, eierkoeken, brood en broodjes van onze warme bakker . Deze lunch, aangevuld met kroketten en een drankje, verdiende èn kreeg een groot applaus!
Na de lunch was het tijd voor het middagprogramma en begon met een presentatie door Nadine Rowaan over de voetbalverenigingen van weleer D.O.T.O en Excelsior Pernis. De vedettes van beide clubs werden getoond en de anekdotes die erbij hoorden waren soms wel maar soms ook niet bekend. Mooi om de 2 verenigingen in het verhaal naar onze mooie huidige vereniging v.v. Pernis te zien leiden. Hierna ging de gezellige middag van start met een geweldig optreden van smartlappenkoor Tranen met Tuiten. Er werd ‘mee’ gezongen en gedanst onder het genot van een heerlijk glaasje, bonbons, oud hollands snoep en bittergarnituur.
Een vol programma, gezellig en goed verzorgd zo vernamen we uit de reacties van het publiek dus….
Geslaagde dag!

Dan op de zaterdag de familiedag. Voor deze dag hadden we de wereldkampioenen panna, groundmoves en freestyle voetbal weten te strikken. Geweldig leuke jongens en wat een show gaven Tom V., Nasser el Jackson en Jeand Doest weg, dat dat allemaal kan met een bal??? Na de show en demonstratie ging de jeugd per leeftijdsgroep het opgezette voetbalparcours langs. Zelfs trainingsapparaten die ze bij Barcelona gebruiken stonden gewoon bij ons op t veld! Onze allerkleinste deelnemers gingen na de show met hun pa, ma, oom, tante het ouder /kind parcours te lijf. De skippyslang race, penalty schieten en hand in hand voetbal zorgde voor grote hilariteit bij
deelnemers en publiek. Uiteindelijk voor alle jonge spelers ook nog een beker en de mogelijkheid om in de middag met onze selectie en Oud Feyenoord het veld op te gaan. Dat laatste vonden de kinderen, en misschien de ouders nog wel meer, erg leuk. Om 14.00 uur werden dus 23 kinderen, ook de JO 9 spelers die zich voor deze dag hadden aangemeld mochten mee, in het vv Pernis tenue gehesen. Om 14.30 uur betraden ze, mét onze selectie en oud Feyenoord, het veld onder luid applaus van de vele belangstellenden. Na het maken van de foto’s zat de familiedag erop en kon een
ieder nog genieten van de wedstrijd.

Bedankje voor alle vrijwilligers die ook deze dagen weer voor ons klaarstonden is zeker op z’n plaats, dus hierbij……….. Nicole, Mariska, Claudia, Dominique, Nadine, Wessel E., Givano, Damian, Iskander, Niels, Bradley, Julian, Sem, Raymond, Mitch, Dennis, Danny, leden van de feestweekcommissie….

Bedankt!

Toernooicommissie v.v. Pernis