MO12-1 Is kampioen!

14 april 2019 21:15

De hele voorjaarseditie van de meiden competitie speelt de MO12 van vv Pernis al heel lekker voetbal.
Er wordt goed verdedigd, er wordt gestreden en met een aantal doelpuntenmachines worden de punten binnengehaald.

Als je dan alles blijft winnen, komt er een keer een moment, waarop je wel eens heel misschien kampioen zou kunnen worden.

Als Transvalia zich dan terug trekt en de MO12 winnen van een heel sterk spelend Oud Beijerland… Dan komt een kampioenschap ineens heel dichtbij.
Eigenlijk konden de meiden alleen nog maar op doelsaldo ingehaald worden.

Kat in het bakkie, Appeltje eitje enz enz, maar het moet dan nog wel gedaan worden.

Afgelopen zaterdag om half 9….. uit tegen Zestienhoven. Vele wekkers gingen al om 6.15u.
Aan de witte gezichtjes en kleine oogjes was duidelijk zichtbaar, dat de meiden weinig geslapen hadden.
Zenuwen en spanning alom en niet alleen bij de meiden, viel me op.
Pernis was uitgelopen en op Zestienhoven was nauwelijks nog een plaatsje langs de lijn.

Dan de wedstrijd. Tsja die zenuwen hé.
Er werd goed gevoetbald, er werd goed samen gespeeld en verdedigd, maar niet gescoord.. En dan komen nog meer zenuwen, balletje van de voet, net iets te snel geschoten, of toch weer die tegenstander. Zestienhoven verdedigde uit alle macht en hield stand.

Rust 0-0

Na een peptalk door de trainers kwamen de meiden vol uit de startblokken en gelukkig kon al snel opgelucht adem gehaald worden. Meteen in de 1 minuut komt de verlossing, gevolgd door nog 2 doelpunten.
Pff 0-3 we zijn er… bijna… want dan scoort Zestienhoven toch nog 2x.
En dan wordt het weer spannend.

Gelukkig hielden de meiden goed stand en kon het vuurwerk ontstoken worden, de bloemen uitgedeeld en feest gevierd worden.
Als echte kampioenen werden de meiden onthaald, al toeterend door Pernis (sorry voor de geluidsoverlast) stond DJ Piet al te wachten op de club.
Op de club werden de meiden verder in het zonnetje gezet. Mooie woorden van de voorzitter, oorkondes, bekers en natuurlijk gebak en patat.
Gelukkig speelde we heel vroeg anders waren ze tot in de kleine uurtjes doorgegaan.

Gefeliciteerd Lyra, Charena, Britt, Lotte, Ashley, Merel, Sharella, Senna, Nina, Ayu, Quinny, Jazlyn en Jadelinn.

Nog 1 wedstrijd voor de eer.

Laten we die dan ook maar gewoon winnen.

MO12-1 Kampioen