MO12-1 blijft ongeslagen.

19 maart 2019 14:30

Afgelopen zaterdag stond, halverwege de najaarscompetitie, een belangrijke wedstrijd op het programma. Op sportpark de Bongerd, werd gespeeld tegen de meiden van Barendrecht MO12-1. Beide ploegen, tot op dat moment, ongeslagen, maar met een wedstrijd meer gespeeld door vv Pernis.

Vanaf het begin was duidelijk dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, maar misschien speelde de zenuwen ook wel een beetje mee. Hoe dan ook veel kansen waren er bij beide ploegen niet. Toch enigszins verassend scoorde Barendrecht de 1-0. Maar de meiden uit Pernis toonde veerkracht en nog voor rust, werd stond door een prachtig doelpunt, de gelijkmaker op het scorebord.

Na een stevige peptalk, enkele tactische verschuivingen en zonder zenuwen, stroopte Pernis de mouwen op en liet zien, waar ze zo hard voor trainen. Door goed samenspel, snelle uitbraken en wondermooie doelpunten, werd de wedstrijd uiteindelijk met 1-5 gewonnen.

Hierdoor zijn de MO12 meiden halverwege ongeslagen met 15 punten uit 5 wedstrijden. Ik heb begrepen dat heel stiekem er al een aantal meiden dromen van een kampioenschap, maar wat eigenlijk veel belangrijker is dat de meiden met enorm veel plezier zaterdags vroeg op staan om een wedstrijd te voetballen.

Toch nog een kleine oproep.
Ondanks het “geronsel” van de meiden, is het meiden voetbal bij vv Pernis aanzienlijk gegroeid en hebben we nu al 11 meiden.

Echter willen we volgend jaar op een heel veld spelen, dan kunnen we nog een aantal meiden gebruiken. Dus al je 13 jaar of jonger bent of iemand kent, kom dan gerust een keer mee trainen en vraag naar Jelle Kort of Dave van Wijngaarden.

Misschien beleef jij wel net zoveel plezier aan voetbal, als de andere meiden.

VV Pernis MO12-1