Zaterdag 5-11-2011 V.V. Pernis 6 – SSS 3 8-2 (5 – 0)

9 november 2011 21:00

Opstelling: Martin den Ouden, Marco v/d Have, Jan de Pee, Wim Baas, Bastiaan Ketting, Robin Punt, Jan Willem Wemelsfelder, Ed de Jong, Nico de Man, Martin van Ooijen, Alex van Bodegraven

Wissels: Eric Schuurbiers, Stefan Hordijk, Jaco Hoekman.

Na de blamerende nederlaag van afgelopen week tegen V.V. Rhoon, wat als enige hoogtepunt een kritisch verslag van Johan Derksen (Molendijk) opleverde, moesten we vandaag aantreden tegen een jong elftal uit Klaaswaal. I.v.m. de afwezigheid van vele spelers door blessures, vakantie of zelfs een wijnproeverij (Patrick) werd een beroep gedaan op de spelers van V.V. Pernis 4 die al een wedstrijd in de benen hadden. Martin, Stefan, Jaco, nogmaals hartelijk dank.

Voor de wedstrijd nam Rob het woord en greep nog even terug naar afgelopen zaterdag. Hier en daar werd een prikkel uitgedeeld en met een gewijzigde opstelling betraden we het strijdtoneel. Snel werd duidelijk dat SSS 3 een jong en onervaren elftal is en Pernis 6 alle ruimte gaven om te voetballen. Leuke combinaties volgende elkaar in een “hoog” tempo op. Verdedigend  kwamen we niet in de problemen. Marco had alles onder controle. Martin den Ouden deed Patrick vergeten en ontpopte zich als een betrouwbare sluitpost. Maar wat misschien het belangrijkste was, is dat er alleen maar positief werd gecoacht. Wat er daarna gebeurde laat zich het beste omschrijven als de 20 minuten van Good Old Lex. Het kan aan deze periode liggen want Sinterklaas zie je ook maar één keer per jaar...

De 1-0. Na een goede combinatie op het middenveld belandde de bal aan de rechterkant bij Lex die de achterlijn haalde en de bal op het hoofd van Jan wist te leggen die even de voorstopperplek van Marco (niet van Rob) mocht verlaten.

De 2-0. Wederom kwam de bal bij Lex die de linksback omspeelde en daarna de geheel vrij staande Ed wist te bereiken die simpel binnen tikte.

De 3-0. Lex kwam weer in balbezit en besloot voor eigen succes te gaan. Hij liep vanaf de rechterzijde de zestien in en haalde droog uit waarna de bal in de rechterbovenhoek verdween.

Tussen de Lex momenten door nam Nico een corner vanaf de linkerzijde. De corner werd door de verdediging van SSS niet goed verwerkt en viel voor de voeten van Martin die vanaf randje zestien snoeihard met links binnen schoot. 4-0

De 5-0. Een uitgespeelde counter. Lex (ja, ik weet het, het wordt bijna vervelend) kwam net over de middenlijn in balbezit en kon alleen op de keeper af. De keeper kwam uit maar schrok waarschijnlijk zo van de aanstormende Lex dat hij met zijn 2.10 centimeter spontaan achterover viel. Het was daarna een koud kunstje voor Lex om de bal langs de keeper te werken.

Met deze ruststand konden we van een welverdiend bakje thee genieten.

Lex was klaar met zijn One Men Schow en besloot zijn rust te pakken. Jan schoof door naar de spits en Stefan kwam er in als voorstopper. Eric voor Marco en Jaco was er al in gekomen voor Bastiaan.

Met een forse voorsprong was het makkelijk voetballen. Zelfs Wim bleek zich te ontpoppen tot een zeer aanvallende rechtsback. Robin kreeg alle ruimte om continue vrij te lopen en Jan Willem en Ed waande zich in Camp Nou. Nico kwam zelfs in scoringspositie maar helaas sloeg de twijfel toe.

Na een steekbal van Martin werd de 6-0 gemaakt door Jan. SSS bleef sportief en gaf niet op. Dat resulteerde in twee tegentreffers die waarschijnlijk zijn ontstaan omdat de concentratie bij ons langzaam weg ebde. Toch werd er nog door Martin en Jan gescoord en kon de 8-2 de boeken in.

De derde helft vierde hoogtij. Met Jan J. en Ron K. in de bediening werd de vieze smaak van de week ervoor vakkundig weggespoeld. Er werden zelfs twee zwembandje uit een tas getoverd toen Jan wilde gaan douchen. (Bron: Kom maar even zitten Pietertje, Calvé Pindakaas).

Sportieve groet, Nummer 11