Ut 7e wint wel in de kantine , niet in het veld

8 november 2011 14:15

Zaterdag 05-11-2011, weer een toeristische trip voor ut 7e, nu naar Ouddorp, waar WFB 3 onze tegenstander is . We komen er al jaren lang en steevast heb je het daar moeilijk om te winnen.

Deze dag dus ook zoals U kunt zien aan de uitslag. Met 14 spelers ,  1 leider, 6 leden van de harde kern, trapten we  rond half 3 af op het goed bespeelbare hoofdveld. WFB 3 is een ietwat ouder elftal , maar  zeker geen slecht elftal, vooral de laatste man, die  is vroeger  vast een selectiespeler geweest.

We openden sterk door al na korte tijd  en dot van een kans te missen, Jermaine  was het niet gegund om de 0-1 te scoren. De tegenstander had nog niet de kans gehad om gevaarlijk te worden. Ut 7e dan weer , mocht achter elkaar twee corners nemen die allebei geen probleem waren voor WFB .De druk nam toe van WFB , ze drukten ons terug op onze eigen helft, en zowaar  kwam WFB aan de leiding. Na de eerder genoemde corner van ut  7e, ging de bal snel naar voren, zo snel dat een speler van WFB vrij als een vogeltje de bal op het middenveld kon aannemen en zodoende naar Marius kon opstomen en de 1-0 maakte.

Wat een teleurstelling, nu al zo vroeg in de wedstrijd, hoe ging ut 7e daar mee om ? Niet goed dus, want enige minuten later lag de bal er weer bijna in, omdat Niels zijn directe tegenstander alle ruimte liet, gelukkig bleef  de schade beperkt. Ut 7e kon met enige speldeprikken weinig terugdoen. WFB had de smaak te pakken, ze hadden de controle over de wedstrijd terug, en kregen kans op kans om de score uit te breiden.

Bart maakte een schoonheidsfoutje, maar wederom stond het vizier niet op scherp van de Ouddorpse aanvaller, de bal verdween naast de goal van Marius. Het zou toch 2-0 worden door defensief falen , WFB profiteerde gretig van dit geklungel. Deden wij dan niks terug, jazeker wel, maar alleen ging de bal niet over de doellijn, Robin kreeg ook nog een kans na goed werk van zum Cutzen, helaas de nul bleef staan.

Er werd toch hard gewerkt om de nul weg te poetsen , maar het mocht niet baten, sterker nog WFB kwam op 3-0 na een verkeerde timing van  Marcel, , Marius wed kansloos gelaten, en met deze stand werd de rust bereikt. Meeste leiders geven dan een donderspeech, bij ons kwamen ze met een donderbus en dat werkte, want wat we de 2e helft zagen qua instelling en werkvermogen, dat zou toch wel wat opleveren ? Het was weer Robin die vlak na rust de 3-1 op zijn schoen had, maar waarschijnlijk niet goed gepoetst ook deze bal ging er niet in.

Een totaal ander spelbeeld, soms zelfs genieten van het vertoonde spel, uiteindelijk kwam de 3-1  na goed aangeven van Mark Jumelet die zum Cutzen in staat stelde de bekende nul weg te werken , 3-1 dus. Even een moment van vreugde en jolijt bij de Pernissers. We hadden nog even te gaan en misschien konden we nog een positief resultaat neer zetten. Diezelfde Mark Jumelet kreeg de kans van zijn leven, maar van dichtbij was een katachtige redding van de keeper de reden dat het 3-1 bleef.

WFB wist niet wat het meemaakte een goede 1e helft en 3-0 voor , niks aan het handje en dan dit. Weer een aanval van ut 7e , Robin had weer een kans op de aansluitingstreffer , maar U raadt het al , weer geen reden tot juichen. Ja en als je ze dan zelf niet maakt, dan doet de tegenstander het wel, uit 1 van de spaarzame aanvallen van de Ouddorpers werd het 4-1 en werd bijna de handdoek in de ring gegooid, toch nog even aanzetten voor ons. Toch was het Robin die de 4-2 maakte, goed voor de statistieken, statistieken die aangeven dat we van de laatste twee nederlagen van plaats 1 naar plaats 5 afdaalden.

Toch positief na het vertoonde spel in de 2e helft, accepteerden we het ongelukkige verlies en zodoende was de sfeer in de kleedkamer positief en konden we ons gaan concentreren van de gezellige sfeer in de knusse kantine, waar we eerlijke mensen tegenkwamen, maar daar meer over in de Wist u datjes ?

Wist U dat ?

Marius zijn Manolev moment dit keer niet in de wedstrijd had ?

Dit in de kantine was ?

Hij voor 1 koffie en 1 cola  20 euro neertelde ?

Hij wegliep na betaald te hebben zonder zijn wisselgeld mee te nemen.?

De barmedewerker netjes zijn geld terugbracht ?

Het geen olifant was die in de greppel lag in Emmen ?

Maar Dave van Z. te P  werd herkend ?

Aan zijn slurf ?

Marcel Jansen de DJ van ut 7e is ?

Jacco, Dave, Marcel en Marius het nummer Belgie niet kunnen zingen?

Er in de kantine van WFB  een heuse Ouddorpse raddraaier was ?

Jose erwtensoep wel lekker vindt?

Diezelfde Jose met de loterij een heuse beenham won ?

De raddraaier niet kon vertellen of dit  een linker , rechter of een 3e been was ?

We de 12e thuis spelen om 12.30 uur tegen Vlotbrug 6 ?

Ar Doornekamp met het 3e meegedaan heeft ?

De familie van Niels er weer waren ?