Pernis geeft zege uit handen

7 november 2011 9:30

vv Pernis heeft zaterdag 05-11-2011 verzuimd om te winnen tegen vv Zuidland.

De ploeg uit Pernis was in de eerste helft de betere ploeg. Het kwam door Niels Vedder en een fantastische goal van Izak Lavooij op een terechte 2-0 voorsprong. Het was eigenlijk wachten op een grotere voorsprong voor de Pernissers maar een derde doelpunt viel niet.

Na rust kwam er meer geloof bij Zuidland en begon vel aan de tweede helft. In de 48ste minuut is het Zuidland wat de 2-2 op het bord zet. vv Pernis heeft bal bezit op het middenveld en wilde een aanvang opzetten maar door een slordige breedte bal door het centrum kon Zuidland overnemen en counteren. De bal komt bij Clint Veerdonk en deze ziet Niels Ketting te ver voor zijn doel staan en lobt de bal over Ketting heen en zet te ploegen op gelijke hoogte.

Na deze treffer ruiken de gasten uit Zuidland bloed en gaan op zoek de voorsprong. In deze fase kreeg het één goede kans in de naam van Clint Veerdonk maar deze weet deze kans niet te benutten.

Hierna komt Pernis beter in het spel en onder de druk vandaan. Het krijgt in de naam van Robin Rijnaarts en Niels Vedder 2 kansen om op voorsprong te komen maar de inzetten worden gepareerd door de keeper van Zuidland.

In de 73e minuut gaat Ivan Dias alleen op de keeper af en lijkt vv Pernis op voorsprong te zetten, de goed ingevallen Dias besluit in plaats van de bal op het doel te schieten de bal nogmaals te kappen waardoor de verdediger van Zuidland ertussen kan komen waardoor de kans weg is en vv Pernis niet op voorsprong komt.

In de 78e minuut is het dan raak voor Zuidland. Uit een corner is het Marcel van de Berg die geheel vrijgelaten in kan koppen en de bezoekers op 2-3 zet.

vv Pernis rechte de ruggen en ging op de zoek naar de gelijkmaker. Het kreeg nog een goede kans. Na een goede voorzet van Alex Smaling komt de bal bij Nasser Abdalla, waar iedereen denkt dat hij de bal in een keer zal nemen probeert hij de bal aan de nemen waardoor de kans teniet wordt gedaan.

vv Pernis kreeg vandaag een enorme domper te verwerken, in de eerste helft was het oppermachtig aan Zuidland maar door een eigen doelpunt kwam het geloof terug bij Zuidland en liet Pernis toe dat Zuidland terugkwam in de wedstrijd. Deze wedstrijd getekend door een groot aantal afwezige spelers bij Pernis (7 spelers in totaal) geeft voldoende aanknopingspunten voor de komende weken.

De foto’s zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst. http://www.inekevanaalst.mijnalbums.nl/  op de 2e pagina (volgende albums)   Inlogcode: vvpernis

Volgende week speelt vv Pernis de streek derby in en tegen Rhoon.