Zaterdag 29-10-2011 Rhoon 3 – vv Pernis 6 uitslag 9-3 ruststand 5-0

1 november 2011 20:30

Analyse 1e helft met behulp van wat inside/zijlijn informatie:
1-0 Zomaar een voorbeeld van een doelpunt:

Waarom knijpt de linkerspits niet iets naar binnen zodat hij samen met de rechterspits voorkomt dat de centrale verdediger van R3 de lopende middenvelder in kan spelen en waarom kantelen de links en rechtshalf niet mee en staan de centrale middenvelders te ver van hun directe tegenstanders af zodat het voor R3 onmogelijk is door te breken   , waarom komen de linksback en rechtsback niet  naar binnen en pakt de laatste man in combinatie met de voorstopper die aangespeelde spits niet aan en blijft de keeper op zijn lijn staan.

Omdat wij met zijn allen zo verschrikkelijk eigenwijs kunnen zijn is uiteindelijk niemand verantwoordelijk voor deze goal  en wezen 11 vingers naar iemand anders en lieten we in woord en gedrag merken dat het in ieder geval niet onze fout was , wat dan in ieder geval wel opmerkelijk is.

De volgende goals heb ik dan ook maar even anders benaderd om de schuldvraag te omzeilen.

1-0   oorzaak slecht veld ; geen schuldvraag

2-0   oorzaak laagstaande zon;  niet te vermijden goal

3-0   foutieve beslissing van die klootzak van een grensrechter (begrijp ik nou goed dat het iedere keer dezelfden zijn die met die vlag staan ??)

4-0   niet te vermijden goal omdat het team net bezig was de vorige 4 goals te analyseren maar vv Rhoon niet tijdig voor een tafel en stoelen kon zorgen om e.e.a. eens rustig te bespreken en R3

hiervan dus eigenlijk misbruik maakte door de 5-0 te scoren

Conclusie van de neutrale analist /psycho  analiticus  na de de 1e helft:

We hebben te maken met een team van wat oudere spelers waarvan de meeste elkaar al jarenlang kennen en daardoor veel krediet bij elkaar hebben opgebouwd wat zich uit in veel onderling respect en weinig tot geen commentaar op elkaars spel terwijl daar wel af en toe alle reden toe was.

Opmerkelijk daarbij was dat dit onderlinge respect zich uitte in veel knuffels en lieve uitgesproken woorden om te trachten het team beter te laten functioneren.

Ook opmerkelijk in dit team is dat de voetbalopvatting volledig eensluidend is en er geen enkele discussie is over : aansluiten / opjagen / langdurig balbezit /sneller diepte zoeken /inzakken / veld klein houden.

Voor een voetbal team op leeftijd best opmerkelijke zaken, mijn voorstellen als analyticus zouden kunnen  zijn om de prestaties weer op een aanvaardbaar peil te brengen:

1.wees eens wat minder lief tegen elkaar tijdens de wedstrijd laat dit in woord en gedrag  aan elkaar weten , dit kan helpen om het team over een dood punt heen te helpen

2.laat je maatje het af en toe is zelf opknappen, hij betaald niet voor niets contributie, en help hem niet altijd en accepteer niet altijd die door de coach verzonnen positie ga desnoods wissel zitten of nog erger: ga vlaggen

3.laat je door de coach geen voetbalvisie opdringen maar doe af en toe je eigen ding

4.laat je coach lekker zelf gaan vlaggen daar word tie toch goed voor beloond.

Oudere jongeren kom op, zoals in de 1e helft moeten jullie niet verder willen oude zeikers .Ik denk dat jullie ook in het vervolg van het seizoen te maken zullen krijgen met af en toe wat sterkere tegenstanders maar ga elkaar in ieder geval  niet lopen afzeiken, onze sterkste helft is tegenwoordig onze 3e helft laten we dat relativeringsvermogen en  die humor ook gebruiken tijdens de wedstrijd

2e helft maar met 4-3 verloren dus normale uitslag .

Wel een helft met vele hoogtepunten en allemaal in de buurt van het vijandelijke doel van R3 waarvan ik er nog wel een paar wil vermelden:

Briljante goal van Lex  9-3 (volley?) wat gevolgd werd door een volgend hoogtepunt , de goal uitbundig vierend door Lex en teruglopend naar eigen helft  werd hij tijdens deze persoonlijke triomftocht meedogenloos onderuit  geschopt  door Nico die geen waardering kon opbrengen voor de z.i. onterechte vreugde bij deze stand .De aftrap ca. 3 minuten later kon plaatsvinden en R3 tijd had om zich te herstellen van deze klap en toch niet meer in de problemen kwam

Laatste hoogtepunt was weer een combinatie op Barcelona niveau door het centrum van R3 waarbij iedereen inclusief de keeper uitgespeeld was en Martin  de bal door het net heen wilde schieten , ware het niet dat daar ineens onze Ed alsnog zoals gebruikelijk om de bal vroeg  en Martin de bal via Ed op miraculeuze wijze over het doel wist te werken. Om niet nog meer zout in de Pernisser wonden te strooien gaf de scheids toch maar een hoekschop om aan te geven dat  dit eigenlijk niet kon.

De 3e helft bracht na verloop van tijd gelukkig weer veel realiteitszin , zelfspot , relativisme, Ed’s obeese discussies en wat alcohol.

Ik moet toegeven tussen D pupillen en het 6e zit gemiddeld 35 jaar leeftijdsverschil maar op zich geen verschil in opvatting , geouwehoer , gebrek aan zelfkritiek en beleving van het spelletje en dat is op zich ook best leuk en geeft weer aan dat er geen verschil hoeft te zijn.

Kom op mannen vanaf nu : pak die vlag, pak die uitdaging van een andere positie,bijt een keer extra op je tong ,maar vooral zijk elkaar niet af als het eens wat minder gaat of de tegenstander blijkt jonger, beter , sterker  te zijn  geef de coach de ruimte om vrijdagnacht ook lekker te kunnen slapen en niet over allerlei probleem wissels na hoeft  te denken.