Ut 7e vindt Waterloo aan de eigen Nieuwe Maas tegen Oude Maas

30 oktober 2011 20:30

Zaterdag de 29e oktober 2011, ik wil beginnen met een oneliner van de ex Zweedse band Abba: My my, at Waterloo Napoleon did surrender.

De enige die surrendered was ut 7e , na een waanzinnig begin van de competitie, 5 gespeeld, 3 gewonnen, 2 gelijk en 11 punten was Oude Maas 4 de tegenstander van vandaag.

Oude Maas 4, we wisten dat Peter Houtman dit  zijn elftal was , ook Peter Boekholt, bekend als een fanatieke speler van ex  Excelsior P  was een van de spelers van Oude Maas 4. Houtman was aanwezig, een slimme jongen, humorvol, want het was mijn tegenstander in de 1e helft. Dave van Zanten was de scheids van vandaag, en bij deze heb ik ook gelijk de man of the match genoemd.

De 1e helft was afwachtend, Oude Maas had al van Brielle gewonnen dus we waren gewaarschuwd,afwezigen waren Andre Stelloo, nog steeds bivakkerend in de Dominicaanse Republiek, Rob Diever nog steeds niet voetballend, wel rokend en aan het kaarten verslaafd.Schellevis was niet fit om te beginnen en Ar Doornekamp die neemt het ook niet zo nauw met de tijden.

Dus eindelijk Wemelsfelder, die zijn eerste 45 minuten voor de vv Pernis maakte en direct Houtman aan banden moest leggen, hetgeen in samenwerking met Marcel Jansen geen verkeerd figuur sloeg. Het was wel diezelfde Houtman die de 0-1 maakte na te laat ingrijpen door de Pernisser defensie. Marius "Manolev" Soeteman rekende zich in de rust dit doelpunt toe als zijn fout, hetgeen wij dit naar het land der fabelen  verwezen.

Ut 7e kreeg spaarzame kansen , waaronder Marco zum Cutzen die het bekende vizier even niet op scherp had en mikte de bal naast het doel van de doelman van Oude Maas. Houtman dacht ook nog de 0-2 op zijn hoofd te hebben, het leder ging er wel in , maar een duwfout van diezelfde Houtman op Wemelsfelder , werd deze goal geannuleerd. En dan merk je dat dit een topvoetballer als hij is , dit netjes accepteert.

2e Helft dan, wissels werden toegepast,  Wemelsfelder werd gewisseld voor Ar Doornekamp, Bart Verhey ( naar een taartenbeurs) ging eruit voor Schellevis, maar eerlijk gezegd was de 2e helft het aankijken niet waard. De enige die nog positief bezig was , was Marius die met knappe reddingen de eindstand nog beperkt hield.

De tegenstander maakte nog 0-2   en 0-3 waarvan 1 uit een terecht gegeven penalty na een overtreding van Mark Jumelet  en zodoende was het een rare gewaarwording , verliezen en niet scoren, dat is wel eens anders geweest. Opvallend was dat de eerder genoemde Boekholt, een fel fanatiek mannetje, tevens trainer van de jeugd van de vv Pernis, werd bejegend door zijn eigen mensen van Oude Maas 4 vanwege zijn matige spel.

Zaterdag gaan we weer verder als we naar Ouddorp moeten tegen WFB, beter bekend volgens Botlek 6 , West Flakkeese Boeren, wij kennen ze als West Flakkeese Boys, waarschijnlijk zal ut 7e de kantine weer af moeten sluiten.

Aanwezige harde kern ; Robbie H. , Henk S, Marga P. , Cindy,  Patricia "Hoegaarde Rose " Nathalie . Har ,

met vr gr Jacco Wemelsfelder

Wist U dat ?

Dave v . Z te P de wedstrijd begint met een lekkere Hongaarse goulash soep ?

Peter Houtman zich afvroeg  hoe wij de shirts vonden ?

Wij de nederlaag professioneel accepteerden ?

We fan zijn geworden van het 4e ?

Ar Doornekamp kijkers had op dinsdag bij zijn huis ?

Deze mensen zaterdag om 11.55 weer weggingen ?

Er een klaverjas party was bij Dave v Z te P ?

Har een verslagje gaat typen  van  de gebeurtenissen na de wedstrijd in de kleedkamer ?

We nu weer 3e staan ?

We toch nog gezongen hebben in de kleedkamer ?

Marcel Jansen de teamkrat heeft betaald vanwege zijn verjaardag ?