Bedankje uit Ghana

16 april 2017 10:15

Jaja, niet alleen Feyenoord, PSV of Ajax hebben een dependance cluppie in Afrika, ook v.v. Pernis heeft er één!
In het verre Ghana heeft v.v. Pernis een donatie gedaan aan de voetbal Club FC SARI in Tamale, een Stad in het Noorden van Ghana.

Dankzij een donatie van v.v. Pernis kunnen nu 3 teams voetballen in het herkenbare zwart/blauw/oranje voetbaltenue en hebben zij als team eindelijk eenheid en uitstraling.

Wat mooi te zien is dat we met spullen die wij niet meer kunnen of willen gebruiken, anderen gewoon nog blij mee kunnen maken en in kunnen laten schitteren.

Opvallend is dat tot nu toe alle teams van FC SARI, die in dit Pernisse tenue hebben gespeeld, hun wedstrijd gewonnen hebben!
Dus mogelijk is er binnenkort ergens overzee nog een kampioenschap te vieren voor v.v. Pernis.

Ik wil u via deze weg de dankbetuigingen overbrengen van Tanale naar Pernis..
FC SARI vind het een grote eer dat zij dankzij deze donatie in het tenue van v.v. Pernis kunnen spelen.

Voor v.v. Pernis is het net als Feyenoord, PSV of Ajax wachten tot we de vruchten hiervan mogen plukken en dat de talenten ooit voor het eerste van Pernis kunnen gaan spelen.

Hieronder staat een team van onder de 15 die in een oefenwedstrijd tegen de Ghanese club Jong Chelsea gewonnen heeft met 3 tegen 0

Ghana

Vanwege mijn werkzaamheden in Ghana en de nauwe samenwerking met deze club, waarbij ik ze ondersteun in organisatorische zaken en op voetbalgebied, met name het begeleiden van het kader en met trainingen, komt deze donatie als een groot geschenk.
Zeker gezien het tekort aan vele zaken zoals materiaal, kleding, ruimte, goede velden en kleedkamers,

Het doneren van gebruikte kleding is het minste wat ik/wij kunnen doen.

Dus dat deze mensen blij zijn met deze donatie mogen jullie, v.v. Pernis, als eigen trots voelen.
Bij deze, namens deze mensen, bedank ik v.v. Pernis nogmaals!

Dennis Drenthe

Ghana