Bestuursmededeling

2 april 2017 10:45

Naar aanleiding van de ongeregeldheden van zaterdag 18 maart jongstleden kan het bestuur het volgende melden.

De normen en waarden commissie heeft de nodige gesprekken gehad met betrokken partijen om zich een beeld te vormen van hetgeen zich heeft afgespeeld op de bewuste avond. Er staan nog enkele gesprekken gepland, waarna er een advies zal volgen naar bestuur welke maatregelen individueel gepast zouden zijn.
Op bestuurlijk niveau is er veel contact geweest met verantwoordelijke ambtenaren. 2 mei 2015 heeft onze vereniging nav eerdere vechtpartij een bestuurlijke waarschuwing gekregen, welke gelijk staat aan een gele kaart tijdens een voetbalwedstrijd. Door de recente gebeurtenissen had de betrokken organisaties de tweede gele kaart feitelijk al in handen. Bij een tweede bestuurlijke waarschuwing had de vereniging de deuren kunnen sluiten. Door de goede contacten, het opgebouwde vertrouwen, een snelle openheid van zaken en een pakket van maatregelen, is deze waarschuwing (nog) niet uitgereikt.

In de hoop om te komen tot gepaste sancties, waarbij een ieder bewust in de spiegel dient te kijken naar zijn eigen handelen, is er helaas een onoverbrugbaar verschil van inzicht ontstaan tussen technische staf en bestuur. Dit voortschrijdend verschil in kijk op zaken heeft uiteindelijk geresulteerd dat hoofdtrainer, assistent en enkele spelers hebben besloten om vv Pernis de rug toe te keren. Door gebeurtenissen gedurende het seizoen heeft een en ander gezorgd dat aan beiderzijdse verwachtingen niet meer kon worden voldaan.