Bestuursnieuws

21 maart 2017 12:45

Zaterdagavond 18 maart heeft zich een betreurenswaardig incident afgespeeld in de kantine van voetbalvereniging Pernis.

Aan de hand van getuigenverklaringen en beveiligingcamera's probeert bestuur zich een beeld te vormen over de exacte toedracht.
Omstreeks 21:00 uur hebben meerdere personen deelgenomen aan een handgemeen.
Doordat er de nodige personen aanwezig waren in de kantine, kan het enige tijd in beslag nemen om hoor en wederhoor toe te passen.
Aan de hand van deze uitkomsten zal bestuur zich beraden op de te ondernemen stappen.

Naar aanleiding van het gebeurde heeft het bestuur eveneens een pakket van maatregelen afgesproken, welke met onmiddellijke ingang van toepassing zijn.
Reeds geplande muzikale activiteiten zijn geannuleerd en tot nader order zullen er geen verlaatjes worden aangevraagd.
Vanaf 18:00 uur zal op de zaterdag de laatste ronde worden geserveerd en om 19:00 uur zal de kantine sluiten. Op de donderdag- en de vrijdagavond zal bar om 23:00 uur en kantine om 23:30 sluiten.

Na gespeelde wedstrijden worden er geen consumpties meer toegestaan in de kleedkamer en worden aanvoerders verantwoordelijk gemaakt om (opgeruimde) kleedkamer na douchen te verlaten.
Tevens geen gevulde kratten meer op de tafels.
Met de organisatie van geplande activiteiten Ladiesday en 7 tegen 7 toernooi zal worden gekeken hoe de maatregelen op deze dag toepasbaar zijn.

Lokale overheid wordt meegenomen in de afwikkeling van het incident en voornamelijk het pakket van maatregelen zal ter goedkeuring worden voorgelegd.

Tot slot vraagt het bestuur  aandacht voor de algemeen geldende fatsoensnormen en aanwezige gedragsregels.
Hopelijk weet een ieder het gezonde verstand te gebruiken en gaan we respectvol met elkaar om.

Het bestuur