Wedstrijdverslag: vv Pernis - GOZ 1

6 november 2016 13:15

Pernis, 5 november 2016

Na het teleurstellende optreden van vorige week tegen ’s Gravendeel vandaag de kans
om tegen GOZ te laten zien dat we niet thuis horen bij de ploegen die waarschijnlijk gaan
strijden tegen degradatie en waarvan tegenstander GOZ een van die ploegen is.

De eerste kans in de wedstrijd is echter voor GOZ die ze gelukkig niet verzilveren. Daarna neemt Pernis de wedstrijd in handen en onder aanvoering van Bart en Jordy en de gelukkig weer wat beter spelende Adilson volgen er een aantal grote kansen waarbij Adilson na een goede individuele actie te slap inschiet en Jordy en Bart beide de paal raken.

Positief om te zien is dat we weer kansen creeren maar dat het zelfvertrouwen , begrijpelijk na de matige seizoensstart , er nog niet is om deze kansen ook daadwerkelijk te verzilveren.

Pernis blijft het restant van de 1e helft bepalen , krijgen ook nog voldoende mogelijkheden maar weten helaas niet te scoren. GOZ beperkt zich vnl. tot verdedigen en kunnen maar zelden dreigend in de buurt van Niels komen.

Ruststand 0-0 en in de 2e helft opnieuw een beter Pernis met wat kleine mogelijkheden, maar weer gaat die oude voetbalwet op, als je zelf niet scoort zal je zien dat , en inderdaad een van de eerste keren dat GOZ via een corner dreigend is scoren ze ook direct de 0-1.

Even heeft Pernis het lastig maar vrij snel hierna wordt Bart gevonden met een bal in de diepte en Bart is niet zelfzuchtig en geeft de bal aan de vrijstaande Michel Tavares die de bal in een leeg doel kan schieten 1-1.

Pernis gaat zonder goed te spelen daarna wel volop op jacht naar de voorsprong en heeft weer een aantal mogelijkheden maar kunnen dit weer niet uitdrukken in doelpunten.

Uit het niets komt GOZ weer op voorsprong , de bal wordt vanaf een meter of 35 met een grote boog op de goal bij Niels geschoten, Niels schat deze bal niet helemaal goed in en denkt dat hij over gaat, maar miraculeus komt de bal via de onderkant van de lat tegen zijn rug en valt over de doellijn 1-2.

Kevin Kroon heeft inmiddels  Michel Tavares vervangen en gaat in de spits spelen.

Pernis geeft niet op en toont karakter , zonder goed te spelen maar wel gedreven dringen ze GOZ steeds verder terug en 5 minuten voor tijd geeft Adilson een scherpe voorzet waarbij Kevin zeer attent de bal in 2 keer langs de keeper van GOZ weet te krijgen 2-2.

Hierna zet Pernis alles op alles om de wedstrijd alsnog te winnen en dat lijkt te lukken als Vani goed doorkomt aan de rechter kant en strak voorgeeft op Desley die helaas de bal op de doellijn toch nog weet over te schieten.

Toch valt de 3-2 nog en dat is toch complimenten aan de ploeg die door blijven knokken  voor de overwinning.

Bart komt weer vrij aan de linkerkant en geeft de bal scherp voor waar weer Kevin heel attent de 3-2 binnen kopt.

Niet lang hierna fluit de scheidsrechter voor het einde.

Uiteindelijk een zeer moeizame maar qua veldspel en kansen een zeer verdiende overwinning. Nu volgende week bij Charlois laten zien dat we dit vast kunnen houden

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes ;  Heidemer Monteiro Semedo  ,Izak Lavooij; Marvin Erwich; Desley van Oosten; Andre Almeida; Bart van der Steen; Jordy Wemelsfelder ; Michel Tavares ( Kevin Kroon); Adilson de Barros