Verslag: Finale wedstrijd om Nederlands kampioenschap zaalvoetbal Dames

28 mei 2016 10:45

Op vrijdag 27 mei werd in de Groenoordhal in Schiedam de alles beslissende 3e wedstrijd gespeeld in the best of three serie om het Nederlands kampioenschap zaalvoetbal bij de dames tussen vv Pernis en OS Lusanitos.

Beide teams hadden 1 wedstrijd gewonnen en dus diende er een 3e beslissingswedstrijd gespeeld te worden om te bepalen wie kampioen van Nederland zou worden.

In een zeer goed gevulde Groenoordhal was er geen sprake van een hoogstaand duel maar de spanning vergoede veel.

De 1e helft kenmerkte zich vooral door 2 afwachtende teams met weinig momenten voor beide keepers.

Het was te merken dat het seizoen zwaar was geweest voor de speelsters want in de loop van het duel haakten 3 speelsters af vanwege blessures. Twee  aan de kant van Lusanitos en Dounia El Biyar (al in de verlenging) aan de kant van Pernis na een met rood bestrafte overtreding door Lusanitos .

Het was halverwege de 1e helft dat Felicia met een mooi schot toch nog onverwachts de score voor Pernis opende 1-0. Daarna gebeurde er niet echt veel maar uit een corner van Lusanitos  viel via de kluts de bal ineens achter keepster Bianca Troost 1-1. En 3 seconden voor het einde van de 1e helft punterde een van de Lusanitos speelsters de bal onder Bianca door 1-2.

Dit was wel een tik die lang doorwerkte in de 2e helft die over en weer wel wat kansen opleverde voor beide ploegen maar mede door goed keeperswerk van beide doelvrouwen geen doelpunten meer opleverde. Naarmate het einde naderde nam de spanning voelbaar toe op de tribunes en natuurlijk ook in het veld.

Pernis bleef aandringen en speelde de laatste minuten met Bianca als 5e veldspeelster en bleef geduldig zoeken naar de gelijkmaker.

40 seconde voor tijd viel dan ook toch nog de bevrijdende 2-2 doordat na lang zoeken naar de opening Suzanne Milenca aanspeelde en die netjes de 2-2 binnen tikte. De ontlading bij de supporters op de tribunes was dan ook groot.

2-2 dus verlengen.

In de verlenging was Pernis duidelijk de bovenliggende partij , zeker na de al eerder vermelde rode kaart en dus tijdelijk een man meer situatie.

Uiteindelijk is het opnieuw Felicia die matchwinnaar word en het slot is van een goede aanval en daarbij de bal beheerst binnen schiet  3-2 en er voor zorgt dat er  weer een vreugde explosie losbarst bij de supporters.

Hierna verdedigd Pernis heel bekwaam de voorsprong en is er natuurlijk de enorme blijdschap bij het team en coach Sharon als het laatste fluitsignaal klinkt en dat nu uiteindelijk de fel begeerde landstitel bemachtigd is.

Namens iedereen van vv Pernis wil ik het team en de begeleiding van harte feliciteren met deze door jullie geleverde unieke prestatie en ook in de geschiedenis van de vv Pernis.

Opstelling:

Bianca Troost;Suzanne Bakker (aanv.);Francisca Schols;Milenca van Ee;Dounia El Biyar;Vivienne Knegtmans;Jennifer Oliveira;Felicia Sedighi;Sanne Wilmsen

Coach: Sharon van Zadelhoff

Kampioenschap Zaaldames 2016