Zaaldames 1 vv. Pernis door naar finale landstitel

21 mei 2016 9:45

Door gisteren met 4-2 te winnen van Lusanitos is de stand in de best of three competitie nu 1-1 na de nederlaag in de 1e wedstrijd.
A.s. vrijdag 27 mei zal nu de alles beslissende finalewedstrijd tussen deze ploegen plaats vinden in Schiedam om uit te maken wie zich kampioen van Nederland mag noemen

De wedstrijd van gisterenavond had een moeilijk begin voor Pernis en het was vooral te danken aan keepster Bianca Troost dat we niet snel op achterstand stonden. Ze was ook vanavond in de 1 op 1 situaties bijna niet te kloppen.

Pernis zelf had het in het begin dus heel moeilijk maar waren attent bij een rebound van de keepster van Lusitanos 1-0 en een snelle uitval waaruit de 2-0 viel. Dus maximaal geprofiteerd van de mogelijkheden.

Voor de rust kwam Lusanitos verdiend op 2-1 door een 3 tegen 1 situatie nu wel goed uit te spelen.

In de 2e helft was er sprake van meer evenwicht en langzamerhand nam Pernis het initiatief wat snel achter elkaar resulteerde in de 3-1 en 4-1.

Lusanitos kwam nog wel terug tot 4-2 en daarna hadden beide ploegen nog wel kans op een doelpunt maar Pernis speelde de wedstrijd daarna vooral zakelijk uit.

Dus nu nog 1 keer knallen op vrijdag 27 mei 2016 in de Groenoordhal te Schiedam om 21:15 uur!

Deze locatie is i.v.m. beschikbaarheid van de hallen voor 95% zeker maar maandag volgt definitief besluit