NTVV 2 - vv Pernis 7

Wat ?  NTVV 2 - Pernis 7

Waar ? sportcomplex de Kopernis, Nieuwe Tonge

Hoeveel ?  2-3  ( 1-3 )

Woordspeling doet ut 7e niks :

Zaterdag  15 -10-2011 , weer een verre uitwedstrijd, nu naar Nieuwe Tonge, waar onze gastheren van NTVV ons netjes welkom heette, het valt op, maar als je bij "kleinere  verenigingen speelt " dan is het meestal gezelliger , een raar iets maar het is echt zo, er heerst daar een bepaalde sfeer, die je niet altyd terugvind bij clubs uit de regio.

Mooi weer, een lekkere grasmat , een redelijke grote kleedkamer, leuke kantine, nog leuker barpersoneel ( v) , wat wil je nog meer, ja 3 punten  natuurlijk, daar is weer hard voor gestreden, ondanks dat het niet altyd goed voetbal was. Vandaag 14 man , eigenlijk 15 , maar ondergetekende ging zaterdag door het leven als vlaggenist, welke aan het eind van de wedstrijd een prominente rol zou gaan spelen.

NTVV 2 , weer een jonger team als ut 7e, van te voren was ons al gezegd dat er een minuut stilte zou worden gehouden vanwege het overlijden van een prominent lid van NTVV, uiteraard werd daar aan gehoor gehouden. Voordat er een bal was gespeeld, een shirtje werd aangetrokken, stonden we al fictief al 1-0 achter, want als je daar op het complex aankomt en je ziet dan een bord dat aangeeft , welkom op de Kopernis, wat menigeen betitelde als KO PERNIS,werd je daar niet vrolijk van.

De wedstrijd dan, een prima eerste helft, een vervolg van verleden week toen Zuidland 4 aan de bekende zegekar werd gebonden, de gastheren hadden de de beste kansen in de eerste minuten, waaronder een bal op de paal, maar gelukkig bleef het 0-0.Ja en dan komt de bekende voetbalwet boven tafel, scoor je niet, dan doet de ander het wel, en dat was ut 7e, even leek het erop dat zum Cutzen de 0-1 zou scoren , maar in een scrimmage was het Ar Doornekamp die het leder van dichtbij over de doellijn schoot.

Vreugde , alweer, want ut 7e scoort tot nu toe elke wedstrijd en dat is wel eens anders geweest bij de mannen van ex DOTO 5. We konden niet echt lang plezier hebben van de voorsprong want door defensief falen kon NTVV de gelijkmaker binnenschieten 1-1. De wedstrijd had eigenlijk 2 gezichten, de eerste helft was klasse van ut 7e, de 2e helft was meer voor NTVV, en zodoende werd het een spannende partij, met een scheids die niet altyd even oprecht was , maar er lopen slechtere rond.

Pernis kwam toch terecht 1-2, deze goal kan ik me niet echt meer voor de geest halen, maar het was wel duveltje uit  t doosje Robin vd Slot die de stand weer in het voordeel van ut 7e trok. NTVV was ietwat aangeslagen,maar rechtte de ruggen, en probeerde toch nog voor rust de 2 -2 te scoren, hetgeen ondanks wat vrije trappen aan de rand van de 16  het net niet kon vinden.

Geen 2-2 dus , dus het kon wel dus 1-3 worden, dat werd t ook , Leen Visser , Feyenoord supporter in hart en nieren kon ongestoord opstomen naar het strafschopgebied van de tegenstander, en haalde vernietigend uit, de 1-3 was geboren, het leek er op dat we in veilige haven waren, maar ja rondom de velden van NTVV was alleen maar boerenland te bekennen, dus 100 pct zekerheid hadden we niet.

Andre Stelloo was inmiddels al uitgevallen met een licht kwetsuur zoals ze dat zo mooi zeggen bij onze zuiderburen, Jermaine Ackon was zijn vervanger. Het laatste fluitsignaal van de 1e helft was een welkome gebeurtenis, we smachtten naar een lekker bakkie  thee, maar die droom was gauw vervlogen, want wat we voorgeschoteld kregen, was niet te pruimen.

De 2e helft dan , was een heel andere als de 1e, want ut 7e, Paling was er ingekomen voor Schellevis ( ook weer humor )  moest vol aan de bekende bak om de 3 punten naar Pernis mee te nemen.Mede dankzij Marius Soeteman, bleef ut 7e overeind. Pernis had in de 2e helft eigenlijk niet veel in te brengen, want de verder sportieve tegenstander ging gewoon aan de bak om de aansluitingstreffer te bewerkstelligen.  Dat lukte, Mark Jumelet trok aan de noodrem , maar zichtbaar buiten de 16, de scheids had ons verslag van verleden week nog gelezen, en dacht zo man of the match te worden en deponeerde de bal op de bekende stip, hij kwam nog even verhaal halen bij onze grensrechter, terwijl hij discusseerde , nam de speler van NTVV de penalty, die ook nog eens naast ging.

Maar ja deze werd terecht overgenomen,omdat de bejaarde scheids nog in discussie was, ja en toen ging ie er wel in, 2-3 en toen werd het pas spannend, kon ut 7e zich staande houden of zou NTVV  toch nog de 3-3 maken? Zij hadden echt goede kansen op 3-3 maar het recht zegevierde op de Kopernis, want  1 minuut voor tijd, en ik weet het zeker, want de beste man met de fluit kreeg wroeging voor de gegeven penalty, dit gaan we nergens meer meemaken, de speler van NTVV 2 kreeg mijns inziens de bal in bezit in buitenspel positie en bij twijfel moet je altyd vlaggen, hetgeen ik ook deed en zowaar werd het vlagsignaal overgenomen.

Dat was klasse van de scheids, en zodoende was de 3e overwinning een feit voor ut 7e, mooi was ook dat de tegenstander geen wanklank had over de nederlaag. 5 gespeeld en 11 punten, dan doe je mee in de competitie.

Wist u dat ?

Dave van Z te P. dacht dat we om   we om 12 uur moesten vertrekken ?

Hij wel gekomen is ?

Ook nog ingevallen is ?

Ar Doornekamp ook Bart Verheij kan dekken ?

Jose en Nathalie lekker kunnen snacken ?

Er bij het 1e van NTVV een record aantal toeschouwers waren ?

Deze toeschouwers allemaal van ut 7e waren ?

De bardame met 2 maten meet ?

We plastic bier hebben gedronken ?

De kaarters daar gewoon uit glaswerk dronken ?

Leen Visser een vuurtje kreeg van Jac ?

Leen Visser daarna zich nooit meer hoeft te scheren bij zijn bovenlip ?

Andre Stelloo naar de Dominicaanse Republiek gaat ?

We volgende week vrij zijn ?

De 29e tegen Oude Maas 4 spelen ?

Dit het elftal is van Peter Houtman is ?

Er veel interesse was voor de dames van NTVV ?

Er weer veel gelachen werd ?

Bart Verheij speaker was bij NTVV 1 ?

Ut 7e gezongen heeft in de kantine ?