Pernis O23 winnaar competitie

18 mei 2016 15:00

Gisterenavond vond op ons complex de finale wedstrijd plaats van de door vv Vlotbrug georganiseerde O-23 jaar competitie .
Nadat Pernis in 1e instantie in hun poule achter Vierpolders 2e geworden was, volgde een wedstrijd tegen de nummer 1 uit de andere poule t.w. Hekelingen.

Deze wedstrijd werd na strafschoppen gewonnen en zodoende stonden we gisteren in de finale tegen opnieuw Vierpolders die hun kruisfinale ook hadden gewonnen.
In de 1e helft is er een beter spelend Pernis te zien zonder dat dit veel kansen oplevert.
Een ouderwets hard indraaiende hoekschop genomen door Damian de Jong valt in de 30e minuut bij de verre paal binnen 1-0. Zeker op dat moment een verdiende tussenstand die tot aan de rust ook niet zal veranderen.

In de 2e helft zien we geleidelijk dat Vierpolders het heft in handen neemt en een aantal kansen creeert maar mede door goed keeperswerk van Marvin blijft het lang 1-0.Wij komen er steeds moeilijker uit en kunnen nog slechts af en toe gevaarlijk in de buurt van de keeper van Vierpolders komen.

Een slordig verdedigende actie leidt 15 minuten voor tijd tot balverlies waarna Izak met een correcte sliding op de achterlijn dit weet te herstellen maar de scheidsrechter tot ieders verbazing een strafschop geeft die wordt benut door Vierpolders 1-1.
Hierna komen we nog een aantal keren goed weg en krijgen we zelf na goed voorbereidend werk van Tristan ook nog een enorme kans die we echter niet weten te benutten.

Uiteindelijk over heel de wedstrijd gezien een terechte 1-1 en om een winnaar te krijgen moet de wedstrijd dus beslist worden met strafschoppen.
Waar heel Voetballend Nederland hier altijd angst voor heeft ligt dit bij onze jonge honden anders want in deze hele O-23 competitie werd er na afloop van elke wedstrijd een strafschoppenserie genomen die ook iedere keer door Pernis werd gewonnen.
Dus er was geen enkele twijfel dat we dat ook deze keer weer zouden doen en zo geschiede.

Pernis benut de eerste 4 strafschoppen en 1 strafschop van Vierpolders wordt door Marvin gestopt zodat de laatste penalty beslissend is en door Izak koel benut wordt en zo Pernis winnaar wordt van deze door Vlotbrug georganiseerde O-23 competitie.

Complimenten naar de jongens en de staf voor deze prestatie en leuk om te zien dat veel Pernissers aanwezig zijn om de jongens aan te moedigen.

Opstelling vanavond:
Mike Snikkers; Jari Damen; Gino Blom, Vincent vd Horst; Niels vd Horst; Stefan van Kampen; Tristan van Dijk; Izak Lavooij; Nico Waltmans; Damian de Jong; Jeffrey de Snaaijer;

Wissels:
Marvin Iglesiaz; Rutger Hoogwerf; Sven Peperkamp