Verslag: Het Sportweekend 2016

11 mei 2016 21:45

Op 5 en 6 mei 2016 stond Voetbalvereniging Pernis helemaal in het teken van voetbalspellen, weinig slaap, springkussens en een hoop gezelligheid. Het was namelijk weer tijd voor het Sportweekend!

(Verslag geschreven door Nadine Rowaan)

Terwijl de tenten fier overeind stonden en de voetbaltesten in het zonnetje lagen te wachten om bespeeld te worden, kwamen de kinderen vol verwachting de vereniging binnen druppelen.
De groepjes werden verdeeld, de begeleiders werden opgezocht en binnen ‘no time’ was iedereen enthousiast bezig met verschillende voetbalvaardigheidstesten.

Bankie-tik, zuiver schieten, hardlopen, hooghouden en gaten schieten; alle klassieke tests waren weer aanwezig en gestaag sprokkelden de kinderen vol enthousiasme hun punten bijeen. Tussendoor werden de kinderen getrakteerd op een roze koek en heerlijke poffertjes, zodat er genoeg energie was voor de voetbalspellen die aan het einde van de middag en begin van de avond volgden.
Tijdens de wedstrijden rokjesvoetbal, pindavoetbal, dobbelsteenvoetbal en puntenvoetbal showde iedereen vol trots zijn of haar voetbalskills en werden er op een sportieve manier spannende voetbalpotjes gespeeld.

Wie denkt dat de kinderen na zo’n drukke voetbaldag helemaal kapot waren, heeft het goed mis, want tijdens het vallen van de avond stonden er maar liefs drie avondspellen op het programma.
Fanatiek renden de kinderen over het sportpark heen en weer om postbussen te vinden of hun begeleiding te spotten die ergens, vaak niet comfortabel, op het terrein verstopt zat.
Toen het donker daadwerkelijk het warme zonnetje had verstoten, werden de zaklampen uit de tassen getrokken en was het tijd voor het transferspel.
Als ware onderhandelaars kochten de kinderen spelers als Ronaldo, Messi, Buffon, Kuyt en Vlaar voor zo min mogelijk geld bij de, wederom verstopte, begeleiders.

Rond 23.30 was de dag voorbij en was het tijd om eindelijk te gaan slapen… Niet dus. Bij het Sportweekend hoort natuurlijk het keten, snoepen, stiekem naar de meisjes kruipen en de begeleiding uitdagen.
Een groot deel van de kinderen heeft ontzettend goed zijn best gedaan op dit gebied en de begeleiding heerlijk wakker gehouden.
Rond een uur of vijf ’s ochtends was het namelijk voor het eerst zo goed als stil op vv Pernis…

Stil waren sommigen dus ook aan het ontbijt, want zo’n avond zonder slaap hakt er toch behoorlijk in.
Gelukkig zorgde het fantastische nummer “Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn” ervoor dat de energie weer helemaal terug kwam bij de kinderen en na een stevig ontbijtje was het tijd voor het zeskamp: laat de springkussens maar komen!

Met levend tafelvoetbal, de stormbaan, een voetbalparcours en vooral de zeephelling die eindigde in een ijskoud bad (maar wat vanwege de zomerse temperaturen helemaal niet zo erg was) hadden de kinderen ook de tweede dag genoeg te beleven.
Na het urenlange uitleven op de springkussens hadden de kinderen wel een patatje verdiend en daarna begon het slaaptekort toch aardig toe te slaan.
Er werd nog heel even wat van de concentratie van de kinderen gevraagd, want natuurlijk kan het penalty schieten op de keepers van onze eigen vereniging niet ontbreken op het Sportweekend.

Dit jaar hadden wij Marvin Fernandez-Iglesias en Dennis van Bokkum bereid gevonden om een poging te wagen om de penalty's te stoppen van de deelnemers.
Nadat iedereen zijn geluk beproeft had en de keepers behoorlijk waren uitgedaagd door de jeugd van de vereniging, was het dan toch echt tijd om de voetbalvereniging te laten voor wat het is.
Er werden nog wat prijzen uitgedeeld en met een certificaat onder de arm en een ijsje in de hand keerden de kinderen moe maar voldaan weer huiswaarts om waarschijnlijk, na het vertellen van alle avonturen, heerlijk in te slaap te vallen.

Het was weer een fantastische weekend. Tot volgend jaar!

Het Sportweekend 2016

disqus