Vrouwen Pernis spelen voor zaalvoetbaltitel

29 april 2016 11:00

Vier vrouwenploegen strijden vanaf vrijdag om het zaalvoetbalkampioenschap van Nederland. Het belooft een spannende confrontatie te worden tussen de teams van vv Pernis, Os Lusitanos, KTP Nieuw Roden en Drachtster Boys.

Vooral omdat in de eindstand van de competitie de verschillen tussen de teams klein waren. De halve finale en finale worden gespeeld volgens het best-of-three-systeem. Iedere wedstrijd moet een winnaar opleveren. Bij een gelijke stand wordt er eerst 2 x 5 minuten verlengd.

Is de stand dan nog gelijk, dan volgen er strafschoppen. De ploeg die twee wedstrijden wint is winnaar. De data voor de halve finales zijn op 29 april, 6 mei en 13 mei.

De halve finales:

• Pernis – Drachtster Boys
  • Os Lusitanos – KTP Nieuw Roden

Pernis speelt op 29 april uit in Drachten en op 6 mei thuis in de Margriethal in Schiedam

(bron: voetbalrotterdam.nl)