Klaas van Vliet overleden - In Memoriam + rouwkaart

19 april 2016 13:15

Vandaag ontvingen wij het bericht dat Klaas van Vliet vanmorgen, een dag na zijn 76e verjaardag, is overleden.

In Memoriam

Klaas is pas op latere leeftijd gaan voetballen, zodoende kwam hij in het seniorenelftal van Hans Wilhelm terecht.

Jarenlang is hij een betrokken aanvoerder geweest van een elftal waarin ook zijn schoonzoons Cor Eschmeijer en René Koert voetbalden en bijvoorbeeld aan de zijlijn Leo Vermaat en langs de lijn de onverstoorbare Aad van der Meijde als grensrechter.
Vóór en ná de competitie organiseerde Klaas vriendschappelijke wedstrijden.
Het mooie daarvan was dat op zulke dagen hele gezinnen meegingen. Ieder seizoen op zoek naar versterking voor zijn elftal schuwde Klaas (met Arie Rozendaal) het niet om ook Doto-spelers te benaderen, zoals bijvoorbeeld de legendarische Harrie Schols. Verschillende kampioenschappen zijn onder de bezielende leiding van Klaas behaald.

Naast het voetballen (altijd met een witte knieband om) heeft Klaas een aantal jaren de Toto-administratie gevoerd en heeft hij in de elftalcommissie gezeten.
Niets was hem teveel en zo heeft hij ook nog in het Bestuur gezeten in de functie van Commissaris Terreinen en Opstallen.
Na zijn verhuizing naar Drenthe duurde het niet lang of ook daar werd hij gevraagd door de plaatselijke voetbalvereniging voor het vrijwilligerswerk.
Het krijten van die lijnen in het Noorden heeft hij gedaan met de oude ijzeren krijtmachine van de Madroel, die door Rinus Kievit daar naar toe is gevlogen.

Als Klaas voor bezoek in Pernis was, kwam hij vaak even langs om contacten aan te halen of om zich op de hoogte te stellen.
Klaas was sociaal en betrokken, een echte verenigingsman.

Zijn vrouw Corrie en de verdere familie wensen wij kracht om dit grote verlies te kunnen dragen.

Namens v.v. Pernis
Bas Ruizeveld de Winter

Klik hier voor de rouwkaart