Vernieuw sportcomplexen! Onze top-10

6 april 2016 10:30

Beste Verenigingen,

Morgenochtend presenteer ik de top 10 van verenigingen waarvan het CDA vindt dat deze vernieuwd zouden moeten worden. Alle tien hebben jullie een uniek verhaal. Bij de ene zit de doucheruimte met ducttape aan elkaar, bij de ander zijn er velden waar geen gras meer op groeit, een enkeling wil een skeelerbaan toevoegen of heeft zelfs helemaal nog geen accommodatie!

Mijn doel bij de presentatie van deze top 10 is er voor zorgen dat er in de begroting van de gemeente Rotterdam meer en structureel geld wordt gereserveerd voor de vervanging van sportcomplexen.

Ik noem jullie als verenigingen specifiek bij naam om het beeldend en begrijpelijk te maken en omdat ik persoonlijk vind dat er bij jullie wat moet gebeuren. (Selectie heeft plaatsgevonden na vele bezoeken aan vele verenigingen)

De eerlijkheid gebied natuurlijk wel te zeggen dat ik 'de gemeente' niet ben. Wanneer er meer geld komt zal er een gemeentelijke afweging moeten worden gemaakt over waar er wanneer geïnvesteerd gaat worden. Hou jullie lobby dus vooral sterk en levend!

Morgen zal er een artikel in het AD verschijnen over mijn vraag om extra financiën. Het artikel is gebaseerd op een bezoek aan de Rotterdamse Rugby Club.

Ik daag de wethouder in dit artikel uit jullie allen uit te nodigen voor een diner op het stadhuis. Zo kunnen jullie tijdens het eten jullie problemen en plannen rond de accommodatie aan de wethouder meegeven. (Ik verwacht dat hij sportief genoeg is om deze uitdaging aan te gaan. In dat geval zorg ik dat jullie allen een uitnodiging ontvangen).

Ik heb van de top 10 een infographic laten maken. Daarin vinden jullie je eigen logo terug. Deze mooie plaat zit in de bijlage. Voel je vrij deze te delen met anderen!

Wanneer er nog vragen/opmerkingen zijn of er nog behoefte is aan hulp/advies, bel gerust!

Met sportieve groet,

Sven de Langen