Vrijdag 14-10-2011 Dansschool Biersteker -vv Pernis da1 1-6 (0-2)

16 oktober 2011 13:45

Pernis was vandaag naar Noord-Scharwoude gekomen om de vliegende start die het maakte een goed vervolg te geven.

De status van koploper bevalt de Rotterdamse dames wel en het zelfvertrouwen groeit met de week maar van onderschatting mocht vandaag geen sprake zijn. Opponent Biersteker zou namelijk alles geven om Pernis voor het eerst op puntverlies te trakteren.

Het was dan ook de thuisploeg die brutaal het heft in handen nam en met wat goede aanvallen aan de wedstrijd begon. De Pernisser dames oogden wat tam en Biersteker rook bloed. De beste kansen waren dan ook voor hun maar Lisa de Groot en Sue-Ranie Hok-a-Hin hadden het vizier nog niet op scherp staan. Aan de andere kant moest Pernis het hebben van de snelheid van Lenie Mendes Fernandes en de technische hoogstandjes van Fouzia Taybi en Stephanie Valk. Zij konden echter enkele goede acties niet omzetten in een doelpunt. Aan beide kanten werd vervolgens het aluminium geraakt. Voor Biersteker was het Sue-Ranie Hok-a-Hin die onfortuinlijk de paal raakte, voor Pernis waren het Stephanie Valk en Lenie Mendes Fernandes die de palen op hun weg vonden. Diezelfde Lenie opende na twaalf minuten spelen de score door een pass van Viviënne Knegtmans langs keepster Eline Roet te schieten. Rochella Becker kreeg ook nog twee goede mogelijkheden maar miste wat geluk in de afronding. Na haar goal had Lenie Mendes Fernandes haar draai gevonden en het was dan ook niet verrassend dat zij veertig seconde voor rust de score voor Pernis verdubbelde.

Na de rust een wat feller Pernis wat snel resultaat opleverde toen het wederom Lenie Mendes Fernandes was die met een droge punter de ban brak. Hierna waren er wat kleine kansen over en weer maar werden beide keepsters niet serieus getest. Wel moest Eline Roet twee keer achter elkaar ingrijpen op een schot van Stephanie Valk. Pernis kwam steeds beter in de wedstrijd en in de twaalfde minuut werd een goede combinatie tussen Suzanne Bakker, Nadia Roukes en Rochella Becker door die laatste binnen getikt, 0-4. Biersteker gaf niet op en deelde hier en daar wat speldeprikjes uit op de momenten dat Pernis balverlies leed. Toch wist het team uit Rotterdam ook op 0-5 te komen. Een slim passje van Rochella Becker werd meegenomen door Stephanie Valk die Eline Roet kundig omspeelde en de bal in het lege doel schoof. Binnen twintig seconde na de 0-5 lag de bal er aan de andere kant in toen Puck Meinsma de een-op-een actie met Suzanne Bakker won en snoeihard binnenschoot. De wedstrijd was natuurlijk al lang gespeeld maar een minuut voor tijd zorgde Francisca Schols voor de slagroom op de taart van Pernis. Een hoge bal van Viviënne Knegtmans werd door haar zeer knap diagonaal over keepster Eline Roet in de verre hoek gekopt. Een mooi doelpunt en een mooi slot van deze wedstrijd.

Pernis is voorlopig twee weken vrij. Dansschool Biersteker mag volgende week op bezoek bij Noordzee in Scheveningen.

Opstellingen:

Dansschool Biersteker:

Eline Roet. Lisa de Groot, Stefanie Hand, Frea Hoekstra, Sue-Ranie Hok-A-Hin, Cynthia Kootker, Puck Meinsma,Marissa Santibanez Vargas.

Coach: Bert van Hemert

vv Pernis: 1. Sharon van Zadelhoff  2. Nadia Roukes  3. Suzanne Bakker  4. Francisca Schols  5. Stephanie Valk  8. Viviënne Knegtmans  9. Rochella Becker  10. Fouzia Taybi  11. Lenie Mendes Fernandes

Coach: Wendy Rietveld

Scoreverloop: