In memoriam Riks Kleinjan

29 november 2015 17:00

N.a.v. het overlijden van Riks is er vanuit de vereniging een in memoriam geschreven.

De afgelopen week bereikte ons het bericht dat Riks Kleinjan op 78-jarige leeftijd is overleden. We kunnen stellen dat de gezondheid van Riks de afgelopen weken snel verslechterde en langer lijden hem is bespaard.

In het verenigingsleven heeft Riks veel betekend en dan niet alleen bij onze vereniging. Hij heeft veel vrijwilligerswerk gedaan en hij genoot ervan. Binnen onze vereniging was Riks vooral bekend als grensrechter bij het 1e elftal. Ruim 14 jaar is Riks grensrechter geweest en aan het einde van het seizoen 1995/1996 hing hij zijn vlag in de wilgen. Bij het 1e elftal trok hij veel met Arie van Dijk op. Arie was destijds leider en die twee konden het goed vinden.

Riks was zeer kritisch, maar loyaal! Loyaal aan de trainers en de spelers. Hij steunde ze en stond altijd voor ze klaar. Riks was als grensrechter scherp! Soms te scherp naar de mening van de trainer op dat moment. Ik kan me nog herinneren dat trainer Van der Hoek, fanatiek als altijd, zijn dug-out uit stoof om zo hard mogelijk te roepen; “Riks...dat is buitenspel”. Wanneer die twee elkaar dan later in de kleedkamer tegenkwamen zei Riks altijd: “als het buitenspel is vlag ik wel!” Hij bleef dan altijd rustig en dat was mooi om te zien.

Wanneer Riks niet langs de lijn rende, stond hij vooral te kijken en te genieten van zoon Henk. Later was hij ook langs de lijn te vinden bij kleinzoon/-dochter Rick en Robin.

Riks Kleinjan! Zorgzaam! Behulpzaam! Vriendelijk! Dat je mag rusten in vrede!

Wij wensen zijn vrouw, kinderen, klein kinderen, familie en (sport)vrienden veel kracht toe om dit verlies te verwerken.
1e elftal seizoen 1984-1985

eerste 1995