vv Pernis pakt een punt na moeizame wedstrijd tegen VDL

11 oktober 2011 16:00

Na de overwinning op TOGR begon vv Pernis vol vertrouwen aan de thuiswedstrijd tegen VDL uit Maassluis. vv Pernis wat nog altijd Jerrold Laurman, Leonard ’t Hart, Ivan Oversluizen, Jay Gulpen, Kris de Oude en Izak Lavooij (wel op de bank maar niet fit) moet missen door blessures begon in dezelfde formatie als tegen TOGR.

Direct na het fluitsignaal trok vv Pernis ten aanval en dit resulteerde direct in een kleine kans voor voor Nasser Abdalla maar zijn inzet ging naast. Na dit wapenfeit was het echter VDL wat de klok sloeg op sportpark de Madroel.

VDL trok zich terug op eigen helft en loerde via Kees Ketting, John Bekker,  Wessel Hoogwerf en Rodney Remmerswaal op de counter. VDL liet het bal bezit aan vv Pernis en loerde geduldig op een fout van vv Pernis, dit spelletje leek deze middag uitstekend te lukken want Pernis speelde in het eerste bedrijf erg slordig en ongecontroleerd en speelde VDL in de kaart.

De eerste kans voor VDL kwam direct na openingsoffensief van vv Pernis. Het was de lepe Kees Ketting die opduikt in de 16 meter maar zijn inzet wordt gepareerd door Nils Ketting die wat later bleek een sta in de weg was voor VDL.

In de 16e minuut is het Pernis wat voor het doel van VDL verschijnt, Robin Rijnaarts legt de bal breed op Niels Vedder. De inzet van Vedder gaat richting de bovenhoek maar doelman Tim Leerlink heeft geen problemen met de inzet.

De volgende kans voor VDL  liet zich aantekenen in de 18e minuut. Wessel Hoogwerf wordt bediend door Rodney Remmerswaal maar zijn inzet gaat hoog over het doel van Niels Ketting.

In de 22e minuut lijkt de openingstreffer te vallen voor VDL, na gepruts in de verdediging van vv Pernis is het Kees Ketting die de bal weet te ontfutselen van David van Dijk en Randy Evora. Kees Ketting lobt de bal over Niels Ketting en lijkt VDL naar een voorsprong te schieten maar de bal belande op de lat en zo kwam vv Pernis goed weg.

In de 29e minuut is het wederom VDL wat uitbreekt, ditmaal via John Bekker. Bekker geeft een voorzet op Rodney Remmerswaal maar de kopbal mist kracht en de juiste richting en Nils Ketting kan de bal vrij eenvoudig oprapen.

In de 38e minuut staat de verdediging van vv Pernis wederom slap te verdedigen en stelt hierdoor Kees Ketting in staat om alleen op doelman Nils Ketting te gaan maar het één tegen één duel wordt gewonnen door Nils Ketting.

Vlak voor rust krijgt vv Pernis zijn eerste grote kans van de middag, via een goede aanval gaat Robin Rijnaarts door over de rechterkant. Zijn voorzet komt voor de voeten van Ivan DIas die een leeg doel voor zich ziet maar de bal naast schiet en zo vergeet om vv Pernis op voorsprong te zetten.

Na de rust komt vv Pernis beter in het spel en heeft de wedstrijd onder controle en krijgt direct de eerste kans in de tweede helft. Robin Rijnaarts krijgt een vrije trap te nemen. De scherpe vrije trap van Rijnaarts wordt in de 5 meter geschampt door de vrijgelaten Randy Evora en zo verdwijnt de bal naast het doel.

Twee minuten later krijgt vv Pernis wederom een vrije trap te nemen voor het doel van VDL. De inzet van Rijnaarts wordt slecht verwerkt door de keeper maar de voorwaartse van vv Pernis weten dit buiten kansje niet te benutten en kan VDL opruimen.

In de 53e minuut krijgt vv Pernis wederom een vrije trap te nemen na een van de vele overtredingen door VDL. Ditmaal is het Niels Vedder die achter de bal gaat staan. Vedder dirigeert de bal naar de verre hoek. Keeper Teerlink kan de bal maar ternauwernood over de lat tikken.

In de 55e minuut laat Kees Ketting VDL juichen maar zijn doelpunt wordt wegens een overtreding binnen de 5 meter terecht door de scheidsrechter goed afgekeurd.

In de 63e minuut wordt Valeri Silva vrijgespeeld op het middenveld, Silva dribbelt de bal richting de 16 meter en haalt verwoestend uit. Silva laat doelman Teerlink kansloos maar de bal gaat helaas net naast de verkeerde kant van de paal.

In de 64e minuut komt er wederom een bal op het doel van VDL. De in de tweede helft goed spelende Orlando Neves die een aantal aanslagen te verduren kreeg waar niet tegen werd opgetreden. Neves ontdoet zich van 2 VDL spelers en plaats de bal vanaf de 16 meter op het doel maar doelman Teerlink weer de bal net uit de hoek te tikken waardoor het gelijk blijft.

In de 65e minuut laat VDL weer iets van zich horen. De bal komt na een uitbraak voor de voeten van Kees Ketting op 18 meter voor het doel. Ketting lijkt met een bekeken lob VDL naar een voorsprong te schieten maar zijn inzet eindigt op de lat.

In de 69e minuut is het wederom VDL wat voor het doel van Nils Ketting verschijnt. De bal komt voor de voeten van Rodney Remmerswaal. Op het moment dat Remmerswaal wil schieten stuit de bal niet iets op en de bal beland op de scheenbeschermer van Remmerswaal en de bal verdwijnt naast het doel.

In de 79e minuut is het wederom Orlando Neves die doorbreekt vanuit het middenveld, zijn inzet van binnen de 16 meter wordt door Doelman Teerlink weg gestompt.

Het slot akkoord is voor vv Pernis. In de 89e minuut wordt Nassar Abdalla aangespeeld in de 16 meter tussen 3 man in. Doormiddel van een knappe individuele actie ontdoet Abdalla zich van zijn tegenspelers maar wordt hierbij wel gevloerd. Waar iedereen denkt dat de scheidsrechter een strafschop zal geven, blijft het fluitsignaal uit en wordt er doorgevoetbald.

Zo eindigde de wedstrijd tussen vv Pernis en VDL in een 0-0 eindstand. Vv Pernis speelde een zwakke en ongeconcentreerde eerste helft en mag het VDL bedanken dat het niet goed omging met de kansen. In de tweede helft herstelde Pernis zich en was de eindstand op basis van de tweede helft verdiend.

Zaterdag 15 oktober ontvangt vv Pernis Den Bommel, aanvang 14.30 uur

De foto’s zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst. http://www.inekevanaalst.mijnalbums.nl/  op de 2e pagina (volgende albums)   Inlogcode: vvpernis