Lombardijen Ve1 – vv Pernis Ve1, 1 oktober 2011

4 oktober 2011 21:15

Vandaag voor het eerst dan toch een beginnend vv Pernis gevoel op de wedstrijddag. Tot nu toe hadden we alle wedstrijden (5) in ons Excelsior P tenue gespeeld maar nu hoorden we dat de nieuwe tenues van vv Pernis klaar lagen voor ons.

Keurig verzorgd met dank aan de sponsors, voor ons voorop de borst CV Decorshop. Het moet gezegd, het viel niet tegen. Hooguit dat de maat voor de een iets te ruim en voor de ander iets te klein was maar dat zijn problemen van alle tijden en de gedachte dat de buikjes met het nieuwe tenue onzichtbaar zouden worden bleek een illusie.

Bleef over het resultaat. Zou het nieuwe tenue genoeg motiveren om de eerste overwinning van het seizoen binnen te slepen?

Aanwezig Peter, Rob, Cor, Jan, Arno, Wim, A3, Bas, Kees, Xander, Jaap, Sander, Dick en André. Afwezig Greg, Ruud, Leon, Martin en ter elfder ure Bert die ’s nachts in de haven en vrachie moest doen en te “brak” was om te kunnen spelen. André kwam later tijdens de eerste helft. De eerste elf staan in volgorde van keeper naar de spitsen.

Lombardijen bestond grotendeels uit het team waar we de laatste jaren regelmatig tegen speelden. Vorig seizoen  niet. Bij voorbaat achtten we ons niet kansloos op deze warme nazomerdag. We begonnen 20 minuten later dan gepland. Een beetje veteranenziekte want het komt nogal eens voor dat we wat later starten. En het lag niet aan wedstrijden voor ons want het veld was nog niet gebruikt vandaag, de trainingsdoelen moesten er nog vanaf worden gehaald. De scheids, ook veteraan, kwam als laatste aanwandelen op z’n gemakkie, in het zwart en dat gaf nogal eens verwarring vandaag met ons nieuwe tenue.

Bij het nieuwe tenue hoort ook een knalgele keepersuitrusting en ze zeggen dat knalgeel de  tegenstander aantrekt waardoor alle ballen richting keeper gaan. Dat laatste klopte voor 80%. De andere 20 procent verdween dan ook in het net of toch naast. Peter keepte op zich een geweldige wedstrijd met fraaie reddingen en dat waren er in het begin al behoorlijk wat. Op de een of andere manier lukte het niet de buitenspelval op tijd open te zetten en hoewel Dick als grensrechter telkens zijn vlag wilde laten wapperen liep er altijd wel een speler van ons buitenspel op te heffen. Ook Dick is dan eerlijk, zoals wij altijd heel eerlijke vlaggers hebben die wanhopige blikken van verdedigers weten te weerstaan. Geen buitenspel is geen buitenspel. Als heel snel kwamen we met 1-0 achter.

Het werd toch opeens 1-1. Eenmaal aan de bal konden we toch regelmatig gevaarlijk worden vooral als Xander kon worden bereikt. De eerste keer door Jaap waarna Xander met wat geluk alleen op de keeper af kon  gaan en kon scoren. Zelfs, weer door Xander, werd het 1-2, doordat hij nu na een pass van oom A3 alleen op de keeper af kon gaan, hem keurig omspeelde en in een leeg doel kon scoren. Wat een weelde. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. En niet lang daarna werd het 3-2. Weer liepen we achter de feiten aan. Wim kreeg een fraaie kans op 3-3 na een even fraaie pass van Bas, maar hij schoof de bal net naast. Dat was jammer want Lombardijen was beter en  gevaarlijker maar waren achterin kwetsbaar en leken te pakken als wij onze kansen wel wisten te benutten. Tussendoor, tijdens de ingelaste drinkpauze, werd er nog zwaar overlegd of Cor als laatste man niet beter achter de verdediging moest blijven ipv proberen druk naar voren te zetten.  Meeste stemmen kozen er voor dat Cor er achter moest blijven.. Jammer dat het voor rust nog 4-2 werd.

Na rust, met wissels André en Dick voor Bas en Kees,  als o.g. het goed onthouden heeft, ontwikkelden we na enige tijd zelfs een offensiefje met mogelijkheden om op 4-3 te komen. Tussendoor was het soms bij counters van Lombardijen vrouwen en kinderen eerst  en had Peter meer dan genoeg te doen, maar 4-3 hing in de lucht. En dan ligt toch opeens 5-2 weer in het net. Uiterst ongelukkig weer maar daar hebben we patent op. Het leek erop dat onze Jan het laatste tikkie gaf, maar dat moeten we nog maar eens navragen. De 6-2 viel na een fatale opbouw vanachter uit. Ditmaal duurde het iets te lang voordat Sander met een S de bal afspeelde waardoor een tegenstander kon onderscheppen enz. Daarna wisselde ondergetekende vanwege verplichtingen elders waardoor meer details ontbreken. Wel nog op de valreep  gehoord dat het uiteindelijk 7-3 was geworden. Voor ons  scoorde weer Xander.

Wim