Belangrijke informatie van de kledingcommissie

6 januari 2015 21:00

Helaas hebben wij moeten constateren dat niet alle jeugdtrainers/leiders aan het verzoek hebben voldaan de teamtassen op de vereniging te zetten zodat deze gecontroleerd konden worden met als doel dat alle teams weer met een complete tas aan de 2e helft van het seizoen kunnen beginnen.

Dit betekent dat de tassen die wel zijn ingeleverd weer compleet zijn. Wij vinden het jammer dat niet alle tassen zijn ingeleverd maar willen jullie uiteraard graag in de gelegenheid stellen deze tassen als nog te controleren en waarnodig aan te vullen. Het kan niet zo zijn dat je de 2e seizoenshelft met een incompleet tenue loopt dus kom in actie!

Dan nog even over de kleding: wij zijn met elkaar in de zeer gelukkige positie dat onze vereniging aan ieder lid en trainers/leiders kleding in bruikleen geeft. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoren. Hier mogen we trots en dankbaar voor zijn want bij de meeste verenigingen moet ieder lid dit zelf bekostigen. Zoals een ieder kan begrijpen is hier dan ook veel geld mee gemoeid. Het is dan ook niet meer dan normaal dat zuinig met deze spullen wordt omgegaan en je te houden aan het kledingreglement en wasvoorschriften.

In het kledingreglement staat o.a. beschreven dat de kleding alleen op wedstrijddagen gedragen wordt en dan naar- en tijdens de wedstrijd. Alleen trainers dragen kleding ook tijdens de trainingen. Op overige dagen en tijden draag je dus je eigen kleding! Dus blijf je na de wedstrijd nog gezellig voetballen op de vereniging kleed je dan even om en trek kleding van jezelf aan!

Verantwoordelijkheid
Wij worden helaas wekelijks geconfronteerd met pakken die kapot zijn door extra slijtage of verkeerd zijn behandeld. Ook komt het geregeld voor dat men een deel van het pak kwijt is! Tijdens deze winterstop hebben wij zowel tassen, pakken als soft shell jacks gevonden. Is niemand dit dan kwijt? Vergeet niet dat je deze zaken zodra de wedstrijden weer beginnen nodig hebt. De kosten voor vervanging door ongeoorloofd gebruik en/of verlies zullen wij doorbereken aan het betreffende lid.
Ook hebben wij moeten constateren dat er elftallen zijn die wekelijks tenues tekort komen?! Als leider/trainer ben je verantwoordelijkheid voor de teamtas. Zet deze dan niet doordeweeks in de kantine maar zorg ervoor dat de teamtas op de eerst volgende wedstrijddag wordt meegenomen .

Kledingprocedure
Ieder lid krijgt van de vereniging in bruikleen; een tas en presentatiekleding. Tevens ontvangt men een voetbaltenue, welke in de team tas zit. Trainers/leiders ontvangen een trainingspak en coachjas in bruikleen. Deze kleding wordt gebruikt en behandeld zoals in het kledingreglement en de wasvoorschriften staat vermeld.
Trainers/leiders zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de teamtassen.
Voor aanvraag of ruilen van kleding en bij materiaal fouten of slijtage dient men een medling aan te maken via het formulier op onze site.

Het formulier is te benaderen via: http://www.vvpernis.nl/559/kleding/
De kledingcommissie neemt je verzoek vervolgens in behandeling.
Met deze vernieuwde procedure willen wij een verbeterslag maken binnen de kledingcommissie. De hoeveelheid kleding neemt enorm toe en daarbij past een procedure zoals hier omschreven. Het vriendelijke verzoek aan jullie is dan ook om gebruik te maken van het formulier op de site. Zonder die route kunnen wij niet de gewenste verbeteringen doorvoeren. Verbeteringen die ook in jullie belang zijn.

Via voornoemde link kom je ook bij het kledingreglement en de wasvoorschriften.
Vanzelfsprekend hebben wij er begrip voor dat u moet wennen aan deze maatregelen. Sommige klinken hard maar waar het vooral omgaat is dat wij ons gezamenlijk bewust moeten zijn van de verantwoordelijkheid die wij hebben.

Zoals al eerder genoemd gaat hier veel geld in om, geld dat we hard nodig hebben om nog andere zaken te kunnen verwezenlijken en waar we met elkaar dan plezier aan kunnen beleven. Want dat is toch wat we allemaal willen een gezonde, gezellige en bruisende vereniging!

De kledingcommissie.