Hel van Simonshaven wordt klein Pernisser paradijsje

2 oktober 2011 20:30

Zaterdag 1 oktober , weer een wedstrijd met weer mooi weer, hoe lang gaat dit duren, de natuur is van slag en dan heb ik ook gelijk de 1e helft van ut 7e genoemd.

We waren van slag, Simonshaven 5 een jong team die gedurfd durfde te spelen en ook de de man in het geel die deze pot leidde was een soort van dictator, die niet had misstaan in bepaalde zuidafrikaanse en amerikaanse landen. We spelen 6e klasse en zelfs dit niveau kon deze liefhebber van duitse herders ( welke dictator had er ook 1 ? ) niet altyd aan.

In onze gloednieuwe shirts ( 1 logo van een broekje liet al los ) startten wij op het complex aan de Schuddebeursdijk, een beetje afwachtend en ook onze tegenstander was ook aftastend hoe wij speelden. En zoals bijna elke wedstrijd kregen wij kansjes en ook Simonshaven kreeg luttele mogelijkheden om de score te openen.

Maar al deze kansjes leidden tot niets, totdat de altijd sterk spelende Andre Stelloo ( je hoort m niet, je ziet m wel ) een persoonlijke fout maakte door  door  te lopen om de bal te onderscheppen  en daarbij zijn persoonlijke tegenstander te vergeten en ja dan waren de rapen  gaar en kon de Simonshavense  aanvaller doorstomen  tot aan kanariepiet Marius en dat betekende 1-0.

Sportief gaf Andre zijn fout toe in de rust, dus ook deze zaak was gesloten. Ut 7e bleef knokken voor de gelijkmaker en dat resulteerde na een goede hoekschop van Robbie Diever, Mark Jumelet kreeg het leer op zijn hoofd, had hij donderdag na de training ( of was het al vrijdag) iets eerder naar bed gegaan dan had het de 1-1 betekend, maar helaas , het niet werkende scorebord  en klok kon niet de gelijkmaker invoeren.

En na een half uur kwam  de gastheren toch op 2-0 , eerlijk gezegd een mooie goal, niemand zijn fout, ook dat kan , de oranjehemd schoot de bal zeer netjes  in achter  onze Tinus, mooi in het geel gestoken keeperstenue, kansloos. Ut 7e kroop door de oog van de naald toen zij kans hadden op 3-0, maar gelukkig voor ons bleef de schade beperkt.

Ja en na een donderspeech in de rust ( echt gebeurd ) van ondergetekende en de aanvoerder ( ook een nachtbraker en knoflookliefhebber ) , we zeiden 2-0 is overbrugbaar, en dat we aan het team moesten denken en niet mekaar de schuld moesten geven, en dat was niet aan dovemansoren gezegd.

De 2e helft gaat de boeken in als een helft waar zoveel dingen gebeurde dat zelfs Wikipedia dit niet kan bijhouden. De wedstrijd 53 minuten oud, na diverse wissels kreeg wissel Eschmeijer een aardige kans op de aansluitingstreffer maar helaas
 ging de bal naast.Direct na deze kans kreeg Simonshaven ook een redelijke kans om de score uit te bouwen, dus niet , het bleef 2-0.

Ja en toen in de 58e minuut was het toch Jermaine Ackon, de ex keeper van DOTO 5 die met zijn sterke body zeer beheerst de 1-2 binnentikte.Een onverwachte goal , wat Simonshaven en de scheids verbaasde, maar deze kon echt niet afgekeurd worden.Ut 7e werd sterker en ging op zoek naar de 2-2, en die viel ook , dachten wij, het was weer Ackon die na een duel de baas was over de keeper en met een mooi schoot de 2-2 binnenschoot.

Niet dus, onze vriend in het geel , waarschijnlijk erelid van Simonshaven, de heer Vingerling, keurde deze goal af vanwege, ja vanwege wat eigenlijk. Ackon deed niets negatiefs, een duel tussen keep en aanvaller,een arbitrale dwaling dus , het bleef 1-2.En toen kwam Marco Cutzen, beter bekend als Marco zum  Cutzen die zich tekende als 1 van de betere voetballers van vandaag die beheerst de 2-2 binnenknalde, een feest op de bank en bij de harde kern langs de kant.

Het verhaal gaat gewoon verder, want diezelfde Cutzen kreeg een zeer goede kans op 2-3, wat had betekend dat de kantine en kleedkamers zou worden afgebroken als hij deze had gescoord, alles liep anders, want de beste man in het geel had veel problemen met het leiden van deze partij, ook deze man zag dat zum Cutzen een van de betere spelers was, want na een voorzet van rechts kon Marco niet bij de bal met zijn hoofd en Marco , eerlijk gezegd ook nie slim, deponeerde de bal met zijn handen in het doel, hetgeen een rode kaart betekende.

Uiteindelijk koos de man in het geel , die ook dreigde ermee te stoppen in de 2e helft, onder het mom van geen scheids , geen wedstrijd eieren voor zijn geld, en besloot na 40 minuten een einde te maken in de 2e helft, die ook nog een drinkpauze inlastte, waar niet iedereen het mee eens was. Na afloop vroegen de Pernissers aan de scheids of hij ook de terugwedstrijd kon fluiten op de Madroel, hetgeen negatief werd beantwoord.

Jacco Wemelsfelder, allesdoener.

Wist u dat :

Ed Eschmeijer en Marcel Jansen niet kunnen sturen ?

Ar Doornekamp bezoek heb gehad voor zijn huis te verkopen?

Hij te laat was voor de 1e helft ?

Rob Diever teleurgesteld was in de rust ?

We na een kratje Hertog Jan, 6  six pack Heineken, een six pack Witbier nog een kratje Hertog Jan en schaal hapjes nog trek hadden ?

Ut 7e weer gesteund werd  met Robbie Hansen, Erik Jumelet ( niet op de fiets ), Nathalie met kroost, Patricia met kroost

Zaterdag gaat de ongeslagen Pernis 7 caroussel weer verder   , dan thuis tegen Zuidland 4 , kick off  12.30 uur. Be there !!!