5e Colonne maakt het zichzelf moeilijk, wel winst.

6 oktober 2014 7:45

Zaterdag 04-10-2014, de eerste thuiswedstrijd voor de 5e Colonne,tegenstander Deltasport 3 uit Vlaardingen was de tegenstander. Voorafgaand aan deze wedstrijd kwam er wel een heel vreemd iets aan de orde.

De spelers van Deltasport kwamen met de melding dat wij afgezegd zouden hebben vanwege te weinig spelers. Dit was uiteraard niet het geval.Maar als wij afgezegd zouden hebben, wat deden zij dan op ons complex? Voor ons was het al duidelijk, want zij hadden niet genoeg mensen om op 12 uur te starten. Even later stroomde de kantine vol met Deltasport spelers. Om 12.10 kon referee Hans Smit dan voor het begin fluiten. Deze wedstrijd was er 1 met twee gezichten, waar wij de eerste helft domineerden, zo moeilijk ging t de tweede helft.De eerste kans was wel voor de bezoekers , maar de bal ging voorlangs het doel van Marius Soeteman. Verleden week was de kop van het verslag , eerste klap is een daalder waard, nu kan ik U melden dat het eerste schot gelijk een doelpunt opleverde. Dennis van den Berg scoorde netjes de 1-0 voor Pernis 5, een mooiere start kon je niet bedenken.

Pernis was heer en meester de eerste helft , zij creeerden diverse kansen .Zoals Dennis van den Berg, weer terug van een blessure had het vizier niet op scherp bij zijn 2e kans, de Vlaardinger keeper redde bekwaam.Deltasport kreeg ook nog een kans, maar de goed opgezette aanval werd naast geknald. Het waren de Pernissers die de voorsprong tot twee doelpunten vergrootte. Een op maat gegeven voorzet van Dennis vanaf rechts belandde op het voorhoofd van Robin van der Slot en deze liet de keeper kansloos: 2-0.Wat een weelde weer voor de Colonne,de harde kern ging uit hun stekker. Hopelijk kon Pernis deze stand vasthouden, maar je weet het nooit, voetbal kan soms een raar spelletje zijn.Na wat heen en weer voetbal op deze mooie zaterdagmiddag leek de 3e goal geboren te worden, maar deze werd door buitenspel geannuleerd.Eenrichtingsverkeer was het spelbeeld , zo ook toen er 2 kansen om zeep werden geholpen toen Richard EN Dennis in een tijdsbestek van 8 seconden allebei de lat raakten.Geen veilige 3-0 dus maar krap 2-0 zover, ook Bart Verheij kreeg het speeltuig niet achter de keeper toen hij werd aangespeeld, de Vlaardinger was de winnaar in dit duel.Vlak voor rust vond Deltasport de aansluitingstreffer, onachtzaamheid in de Pernisser defensie was de aanleiding tot de 2-1.

Een voorzet van links werd door de aanvaller beheerst binnengekopt, een domper na zoveel kansen gemist te hebben. Rust derhalve, we stonden nog aan de goede kant van het scorebord, wat zou de 2e helft opleveren?Na enige wissels begonnen we aan de 2e helft en we wisten dat we aan de bak moesten, want de tegenstander zou toch alles uit de kast halen om een positief resultaat neer te zetten.En dat gebeurde al bijna gelijk, een bal spatte op de lat uiteen,Pernis kwam met de schrik vrij.Een kans voor Dennis leverde ook niet het gewenste resultaat op.Het was Deltasport wat nu de rol van heer en meester had overgenomen van de gastheren, die voor het eerst hun nieuwe tenue mochten showen. Aanval na aanval , vele vrije trappen tegen , met kunst en vliegwerk konden we de 2-1 vasthouden. Een kans van Dennis belandde nog op de lat. Na het laatste fluitsignaal van Hans was het Pernis 5 die zich de gelukkigste mocht noemen, weer 3 punten in de pocket. Tot volgende week moeten we de koppositie overlaten aan CWO dat na 2 wedstrijden ook 6 punten heeft, maar een beter doelgemiddelde.

Wist u dat ?
We volgende week weer een Excelsior tegen hebben?
Er nu een M achter staat?
Jose Verheij de grote afwezige was zaterdag?
We toch nog genoeg achterban hadden?
Iedereen een te grote broek aan heeft in het 5e?
Deltasport hun pasjes vergeten zijn mee te nemen na de wedstrijd?
Danny van Brenkelen en Rob Hansen zich ook weer gemeld hebben?
Het weer goed toeven was op ons terras?
Jacco iets met een doos had?
Bart Verheij veel vrienden heeft bij Oude Maas 3?
Hij heel vaak in herhaling viel tijdens de 3e helft?
Marcel niet meer bijkwam hiervan?
De uitslag 4-3 aardig ter sprake is gekomen?
Andre Stelloo een vrije trap heeft veroorzaakt?
Dave van Z. te P, gespot is op een cola light flesje?