Overlijden Henny Berghout

8 april 2014 21:15

Afgelopen week bereikte ons het bericht dat oud 1e elftalspeler Henny Berghout op 4 april jl. is overleden in de leeftijd van 81 jaar.

Henny Berghout kwam in de midden jaren '50 tot begin jaren '60 uit voor het eerste elftal. Hij maakte menig doelpunt door van achteruit mee te gaan. Veelal volgde een rake kopbal of een mooie boogbal. Later stond hij opgesteld als midvoor en maakte hij ook zo menig doelpunt.

Henny heeft tot aan zijn 60ste jaar gevoetbald. De laatste jaren deed hij dat met veel van zijn voetbalvrienden. Hieronder zien jullie een elftalfoto van dat veteranenteam. In de vele voetbalverhalen die ik heb inmiddels heb mogen aanhoren kwam de naam van Henny Berghout veelvuldig terug. De naam werd met trots uitgesproken!
Des te vreemder was het om de afgelopen jaren het huisje aan de Ring leeg te zien staan. Henny verbleef namelijk eerst in het Havenlicht en heeft de laatste jaren doorgebracht in het verzorgingshuis. Aldaar is hij overleden.

Henny Berghout, stopper! Midvoor! Altijd scorend! Dat je mag rusten in vrede!

Wij wensen de familie en (voetbal)vrienden veel sterkte in deze moeilijke periode.

Onze verenigingsvlag hangt halfstok!

Klik hier voor de rouwkaart.