vv Pernis 2 - Brielle 3

8 april 2014 9:15

Eindelijk is de grote dag aangebroken, zaterdag 5 april. Naar deze dag werd 2 weken uitgekeken.

De dag van het kampioensfeest en dat moest gevierd worden met een overwinning tegen Brielle 3.

Voor mij dubbel feest want mijn ouders waren 40 jaar getrouwd.

Iedereen was ruim op tijd op de club want iedereen wilde alles vanaf het begin
mee maken.

Rond 11 uur werd de kleedkamer opgezocht en voor dat Johan aan zijn praatje kon
beginnen kwam Arie Verschoor nog een mooi bedrag sponsoren om wat kratjes te
halen na de wedstrijd.

Klasse Arie!!!! Hartelijk dank en ze smaakten heerlijk.

De warming up werd gestart en het was genieten op het veld. Zeker omdat de warming up werd opgevrolijkt door de knallende beats van DJ Danny.

Het zonnetje kwam ook nog door dus alles was perfec.

De volgende mannen mochten starten in deze speciale wedstrijd:

1.Jeff

2.Bobson

3.Svennie boy

4.Eykkie

5.Stefano Kampie

6.Johhny Ballony

7.Erwich

8.Arne

9.Tiggel

10.Izakkie

11.Leo

Sommige supporters hadden nog de twijfel of we nog wel gemotiveerd zouden zijn nu we al kampioen waren. Het tegendeel werd snel bewezen door de mannen.

De tegenpartij werd overal op het veld onder druk gezet en probeerde met lange ballen van de keeper voor gevaar te zorgen. Dit was makkelijk te verdedigen en dmv snel combinatie spel werd geprobeerd kansen te creeren.

Op wat schoten na hield Brielle redelijk makkelijk stand.

Na een afgeslagen corner was het Leo die met een lekkere volley de bal terug zag komen van de onderkant van de lat.

Na een minuut of 20 was het een prima indraaiende vije trap van Tiggel die door Erwich goed werd binnen gelopen bij de 2e paal.

Even zakten we wat in en moesten we Jeff dankbaar zijn die met een katachtigeredding de 1-1 voor kwam.

Pernis was weer wakker en na een voorzet van Leo was het Tiggel die hard de 2-0 binnen knikte bij de 2e paal.

Na nog wat kansen werd de bal rustig rond gespeeld en waren we de baas in deze wedstrijd.

Na een mooie volley van Izak die net naast ging was het bijna rust.

Arne kwam op aan de rechterkant en gaf een strakke voorzet die voordat de keeper er aan kwam binnen werd gekopt door Leo.

3-0 rust.

Na een bakkie thee en wat slokken water kon de 2e helft beginnen.

Zoals beloofd werd er 3x gewisseld in de rust om iedereen zo veel mogelijk speeltijd te gunnen.

Niels ''glazenwasser'' Vedder kwam in het veld voor Erwich, Vinkie voor Eyk en Voogt voor onze blonde held Stefan.

Brielle had misschien gehoopt dat we wat gas terug zouden nemen maar niets bleek minder waar.

Na 2 minuten lag de 4-0 in het netje, de opstomende Voogt gaf de bal bij de 2e paal waar Tiggel prima terug lag en Leo de bal makkelijk kon intikken.

Een minuut later werd dezelfde Tiggel diep gestuurd door Izak en na wat nonchalant uitverdedigen van de keeper kon hij makkelijk binnen schieten in een leeg goal.

Nu ging de Pernisse storm wat liggen en uit een corner kon Brielle zelfs de ere treffer maken.

Na nog wat grote kansen voor Pernis werd het na een voorzet van Leo op Niels die lekker binnen kopte 6-1.

Het had dubbele cijfers kunnen worden maar met name Izak had wat pech in de afronding.

Nadat de keeper nog een schot van Leo pakte was het tijd.

De champagne werd ontkurkt en de bloemen overhandigd door voorzitter Jacco en TC man Marcel.

Het feest werd voort gezet in de kleedkamer waar Jolanda en Cynthia een schitterende taart kwamen brengen. Gemaakt door Cynthia zelf en hij was heerlijk.

Een heel mooi gebaar en nogmaals hartstikke bedankt.

Rene Koert kwam namens de 1e groep nog een krat bier brengen. Heel attent heren, super bedankt!!

Om 15.30 kwam Arend vd Pols met een schitterende keepwagen die was versierd door Melvin en Roy ( de zoon van Arend).

De tuck werd bestuurd door Roy en bijrijder Kevin.

Geweldig geregeld Melvin, het was een feest om erbij te zijn.

Na een grote ronde Pernis via de Madroel, Pastoridijk en de ring werd er even een plaspauze ingelast en wat nieuwe voorraad bier gehaald.

De route ging via de sluiskop en de pastoriedijk terug naar het complex.

Ik wil via deze weg de firma vd Pols hartelijk bedanken voor dit onvergetelijke
ritje.

Heb nog kippenvel mannen.

Kevin,Roy en Arend, dank je wel!!!

Daar werd nog wat gedronken en om 17.30 was de baron beschikbaar voor ons. Om 18.15 werd het Chinese buffet gebracht door Wong en dat smaakte voortreffelijk.

Na het eten gooide DJ Danny er nog wat lekkere muziek uit. Klasse gedraaid Danny, dank je wel jongen.

Het feest ging nog door tot een uurtje of 2100 en daarna door de een voort gezet in de stad en door anderen in de plaatstelijke bar.

Rest mij nog om dhr Verschoor te bedanken voor de mooie jassen,Arie voor de gulle gift, Floor voor het vlaggen en het mede organiseren van het feest.

Alex de verzorger voor de kilo's red hot die ik mocht gebruiken en het geode verzorgen het hele jaar.

Johan die de groep bij elkaar heeft gehouden ondanks teleurstellingen.

Alle sponsors en vaste supporters voor alle steun!

En tot slot wil ik ook het bestuur bedanken voor de bloemen, shirts en gulle gift voor ons kampioensfeest

Hoop dat ik niemand vergeten ben.

Mannen,

Nu geen wedstrijden  tot 3 mei en dan goed afsluiten met 2 overwinningen.

Spelers ook bedankt vor een top jaar!!

Leo