4-4-2014 vv Pernis - The Counters 7-3 (4-2)

6 april 2014 18:45

Nog maar twee weken geleden schakelde Pernis The Counters uit in de kwartfinale van de beker. Vandaag kwamen de dames uit Koog aan de Zaan op bezoek in Schiedam. En dit keer zou het allemaal wat minder makkelijk gaan voor de Rotterdamse formatie.

In eerste instantie ging alles nog wel van een leien dakje. Al na drie minuten nam Pernis een voorsprong toen het counterde met drie personen, maar Suzanne Bakker zelf op liep door het midden en droog via de paal binnen knalde.

Hierna gaf het de gasten wat meer hoop door zelf minutenlang geen kans te creëren en hier en daar te veel ruimte weg te geven. Niet dat The Counters hiervan profiteered, want kansen kreeg het niet maar doordat de 2-0 uitbleef groeiden zij wel in de wedstrijd. Pernis bleek wel effectief, want de tweede kans in de negende minuut was direct weer raak. Arlette Almeida met een schijnschot en twee stappen later een punter langs alles en iedereen heen in het doel.

Nu kwam de thuisploeg los en etaleerde het hier en daar een staaltje showvoetbal. Francisca Schols met een individuele actie, maar zij vond eerst keepster Mariëlle van der Geer op haar weg en schoot de rebound over. Ook Jamie van Gool-den Brinker had een goede actie in huis, maar werd in twee instanties gestuit en de bal kon voor de lijn worden weg gewerkt. Hierna een slimme pass van Suzanne Bakker op Dounia El Biyar die naar binnen kapte en maar net naast schoot. De ongeschreven wet van zelf geen kansen afmaken, deed zich weer eens voor. Na een kwartier spelen een eerste echte kans voor The Counters en de 2-1. Francisca Schols verspeelde de bal wat ongelukkig en Esra Yildiz was er als de kippen bij om in te schieten.

Een minuut later maakte Francisca dit foutje goed door al slidend een pass van Dounia El Biyar binnen te tikken.

Ook Lenie Mendes Fernandes kreeg een goede kans, maar schoot een lange bal van Suzanne Bakker met rechts direct uit de lucht op Mariëlle van der Geer. Even later een soortgelijke bal, maar deze werd geblokt door een tegenstander. Drie minuten voor rust speelde Suzanne Bakker een bal in op Lenie Mendes Fernandes die deze goed vast hield tot Suzanne aansloot. Lenie legde af en Suzanne schoot hard de 4-1 tegen de touwen.

In de laatste minuut weer even concentratieverlies bij Pernis waar The Counters van profiteerde. Gemma van Vliet tekende voor de 4-2 en vrijwel direct hierna was het rust.

De tweede helft begon met twee kansen voor de gasten, maar Gemma van Vliet vond Bianca Troost op haar weg. Hierna een goede aanval van Pernis in overtal waarbij Mariëlle van der Geer de voorzet van Arlette Almeida op Dounia El Biyar ter nauwer nood kon onderscheppen. Vlak erna een interventie van Arlette Almeida die Melanie Snoeijink de bal ontfutselde, maar de paal raakte. Ook Jamie van Gool-den Brinker kreeg twee kansen, maar wist deze niet te verzilveren. In de 27e minuut was het wel twee keer raak: Arlette Almeida maakte met buitenkant voet de 5-2 en de 6-2 kwam op naam van Suzanne Bakker na een 1-2 met Jamie van Gool-den Brinker.

Jamie zelf schoot bijna raak na een goede uitworp van Bianca Troost en werd niet veel later op snelheid weg gestuurd, maar schoot met twee tegenstanders in de rug voorlangs. Pernis bleef aandringen en Paulien van Vliet speelde de bal zo in de voeten van Arlette Almeida die dreigde te schieten en vervolgens met een lob bijna Mariëlle van der Geer verschalkte. Deze bal ging echter net over. Na goed doorzetten veroverde ook Suzanne Bakker een bal, bediende Dounia El Biyar maar zij schoot hard op de paal. In de fase die volgde kreeg Gemma van Vliet het namens The Counters op haar heupen. Binnen twee minuten kreeg zij drie kansen waarvan zij er 1 verzilverde, 6-3.

Pernis hield echter rust en vertrouwen en kreeg een minuut voor tijd nog een penalty na een overtreding op Jamie van Gool-den Brinker die Suzanne Bakker zonder twijfel binnen schoot.

Een degelijke overwinning in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen.

Volgende week wacht Dansschool Biersteker en een week later staat de bekerfinale op het programma.

Sporthal Margriet, Schiedam (40 toeschouwers)

Opstellingen

Vv Pernis: Bianca Troost; Suzanne Bakker; Francisca Schols; Arlette Almeida; Dounia El Biyar; Jamie van Gool-den Brinker; Lenie Mendes Fernandes

The Counters: Mariëlle van der Geer; Patricia Loman; Melanie Snoeijink; Eke Wardenaar; Larissa Eggers; Gemma van Vliet; Esra Yildiz; Paulien van Vliet