Pernis laat CWO met de winst vertrekken

25 september 2011 9:00

Zaterdag 24 augustus trof vv Pernis wederom een ploeg die mee wil doen om de titel, ditmaal kwam CWO op bezoek. Pernis startte de wedstrijd in de zelfde formatie als tegen Strijen.

Het lijkt erop dat de ploeg van Rene Verhagen steeds beter in zijn spel komt. De Pernissers bepaalde in de eerste helft het spel. In de tweede minuut kan Pernis zijn eerste kans aantekenen. Robin Rijnaarts gaat er over rechts vandoor en trek de bal terug op Nassar Abdalla maar deze schiet de bal over het doel.

Pernis bleef de aanval zoeken en CWO kon hier niets tegen over zetten. Pernis speelde compact en over leiding van Escalona en van Dijk stond de verdediging als een huis.

In de 15e minuut is de volgende kans aan te tekenen voor Pernis. Alex Smaling geeft een cross pass op Nassar Abdalla die de bal direct verlengt op Orlando Neves. Neves neemt de bal in een keer op zijn pantoffel maar de bal gaat over het doel.

In de 19e minuut is er een identieke situatie maar nu komt de bal bij Robin Rijnaarts maar ook zijn inzet had niet het geluk wat je moet hebben bij zo’n bal en verdwijnt naast het doel.

In de 27e minuut is het dan wel raak voor de Pernissers. Na een vrije trap van Rijnaarts komt de bal voor de voeten van Ivan Dias die de bal snoeihard achter doelman de Groot schiet en Pernis zo op een dik verdiende 1-0 zet.

In de 33e minuut gaf de tot op dat moment goed leidende scheidsrechter Slootweg een onterechte vrije trap voor CWO. Escalona lijkt de aanval onschadelijke te maken door zijn lichaam tussen de speler en de bal te zetten waarbij hij geen overtreding maakt. De scheidsrechter ziet er echter wel een overtreding in en geeft een vrije trap op 17 meter van het doel van de Pernissers. Burak Ursan gaat namens CWO achter de bal staan en schiet de bal op fantastische wijze in de kruising en de 1-1 op het bord. Voor de pernissers een grote domper want die was de eerste doelpoging van CWO.

In de 35e minuut is er wederom een kans aan te tekenen voor vv Pernis. Rijnaarts gaat er weer vandoor op rechts en legt de bal bij de 2e paal op Nassar Abdalla maar de bal komt voor zijn linkerbeen en schiet de bal voorlangs en zo werd de rust bereikt met een 1-1 stand terwijl Pernis met een voorsprong de rust in had moeten gaan.

In de tweede helft probeerde Pernis de lijn van de eerste helft door te treken maar nu kwam
CWO goed uit de startblokken.  In de 46e minuut krijgt CWO zijn eerste kans van de middag maar Niels Ketting is attent en tikt de bal over de lat.

In de 47e minuut krijgt Ivan Dias namens Pernis een kans maar zijn inzet wordt gepareerd door doelman de Groot.

In de 51e minuut lijkt Orlando Neves alleen door de gaan op de keeper maar de steekbal is net de hard en doelman de Groot is net iets eerder bij de bal dan Neves.

Hierna worden de ruimtes tussen de linies bij vv Pernis te groot en komt CWO beter in de wedstrijd en wordt dreigender maar de defensie van Pernis bleef zonder problemen overeind en gaf geen kans weg. In de 71e minuut is er pas een doelpoging te noteren. Een schot uit de tweede lijn van Burak Ursan wordt door Niels Ketting tot corner verwerkt.

In de 84ste minuut is er een gevaarlijk counter van CWO. De aanvaller van CWO wordt door David van Dijk achterhaalt en kan de aanvaller het moeilijk maken met zijn inzet waardoor de bal voorlangs wordt geschoten.

Iedereen leek vrede te hebben met een gelijkspel wat gezien een het spelbeeld ook meer dan terecht had geweest maar in de 86ste minuut slaat CWO toe. Na de derde corner op rij voor de Vlaardingers word de bal snoeihard binnen gekopt door Patrick Medina, 1-2.

De klapt kwam hard aan voor de Pernissers want een minuut later is het weer raak voor CWO. Het is Warren Morais die goed doorgaat en Nils Ketting passeert en zo de eindstand op het bord zet 1-3.

v.v. Pernis heeft vandaag weer laten zijn dat het niet onder doet voor de “topploegen” in de 2e klasse D. Als het op deze manier doorgaat kan het nog een leuk seizoen worden voor de equipe van Rene Verhagen.

Volgende week gaan de Pernissers  op bezoek bij TOGR. Hier wordt de jacht naar punten weer doorgezet want het mag duidelijk zijn dat Pernissers niet op de plek op de ranglijst thuis horen gezien het spel van de afgelopen weken.

De foto’s zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst. http://www.inekevanaalst.mijnalbums.nl/  op de 2e pagina (volgende albums)   Inlogcode: vvpernis