21-03-2014 The Counters - vv Pernis 0-8 (0-6)

23 maart 2014 20:45

Na wat oponthoud door een defect scorebord en problemen met het bijhouden van de acculatieven (duur woord voor de directe overtredingen, door de scheidsrechter gebruikt maar niet terug te vinden in een woordenboek) begon de wedstrijd tussen The Counters en Pernis rommelig.

Tot drie keer toe werd de wedstrijd stil gelegd, omdat het scorebord uitviel of vanwege een blessurebehandeling bij de thuisploeg. Vanaf de derde minuut kwam Pernis los toen het de eerste goede aanval direct omzette in een doelpunt. Suzanne Bakker stoomde op over rechts en bediende bij de tweede paal Lenie Mendes Fernandes die de 0-1 voor het intikken had.

Diezelfde Lenie was dicht bij de 0-2, maar keepster Mariëlle van der Geer kon in twee instanties redden. The Counters zelf kwamen eigenlijk nauwelijks in het spel voor waardoor Pernis al voor rust uit kon lopen naar een riante voorsprong. Eerst een pass van Arlette Almeida op Lenie Mendes Fernandes die mee kon geven aan Viviënne Knegtmans die de 0-2 binnen schoot.

Nog geen minuut later speelde Arlette Almeida opnieuw Lenie Mendes Fernandes in die nu vanuit de draai zelf scoorde en kort daarna een goede aanval van Pernis, drie tegen twee en Lenie Mendes Fernandes die slim over een pass van Arlette Almeida heen stapte waardoor de bal zo het doel in rolde. Geen vuiltje aan de lucht en de gasten combineerden er lustig op los. Een aanval uit het boekje, tiki taka voetbal eerste klas en Arlette Almeida die als eindstation de 0-5 binnen schoot. Arlette zat goed in de wedstrijd, want uit een mooie crosspass van haar nam Dounia El Biyar de bal vol op de slof. Mariëlle van der Geer kon dit schot nog net tot corner verwerken. Vlak voor rust nog de 0-6 toen een corner via Suzanne Bakker richting tweede paal werd geschoten en Lenie Mendes Fernandes simpel binnen kon tikken.

In de tweede helft deed Pernis het wat rustiger aan en spaarde het krachten. The Counters kreeg nog steeds geen serieuze kansen, maar reeg wel overtredingen aan een. Het was wachten op meer doelpunten van de Rotterdammers. Arlette Almeida hield een bal goed vast met de rug naar het doel en wachtte op aansluiting. Die kwam van Suzanne Bakker, maar haar schot kon worden gekeerd door Mariëlle van der Geer. Ook Dounia El Biyar vond de goalie twee keer kort na elkaar op haar weg. In de 33e minuut lukte het Arlette Almeida weer wel, een lob van Suzanne Bakker werd door haar op de borst gecontroleerd en snoeihard in de kruising geschoten.

Een minuut later schoot zij een vrije trap met links binnen en bracht daarmee de eindstand op 0-8.

Met nog drie minuten te spelen, kwam de thuisploeg op vijf overtredingen waardoor zij nu met de handrem moesten spelen. Dit leverde alleen nog een kans op voor Francisca Schols die vol overgave een sliding aanging, maar de bal niet langs de keepster kreeg.

Een mooi resultaat voor Pernis dat nu door is naar de halve finale en daarin volgende week thuis aan zal treden tegen Os Lusitanos. Een prachtig affiche wat zeker weer wat spektakel op gaat leveren!

Sporthal de Sprong, Koog aan de Zaan

30 toeschouwers

Opstellingen

The Counters: Mariëlle van der Geer, Stefanie Gorter, Maureen Koster, Patricia Loman, Melanie Snoeijink, Marjolein Sturop, Gemma van Vliet, Pauline van Vliet, Eke Wardenaar