Pernisser zaalvoetbaltrein weer station verder (vanaf de kant)

24 september 2011 9:45

De landelijk spelende dames zaalvoetbal van vv Pernis hebben de architechten van buro Nieuwenboer aan het werk gezet om toch een andere tekening te maken van het speelplan van de dames uit Wervershoof ( N-H) .

In de Margiethal te Schiedam, waar de supportersschare groter wordt werd met 8-0  gewonnen. Werd er verleden week al met 1-16 gewonnen in het verre Stiens, ook deze vrijdag was er niks aan de hand voor de meiden van vv Pernis.

De gasten begonnen leuk en resulteerde in een heel klein kansje in de 1e minuut,navraag bij keepster Sharon, bleek dat de bal via haar hoofd via de lat over ging. Bij deze heb ik ook een van de weinige kansen gezien van de gasten , die toch kampioen van West 1 zijn geworden.

Pernis was oppermachtig , heel de wedstrijd was het eenrichtingsverkeer naar het doel van Nieuweboer en resulteerde in verschillende doelpunten, elk met haar individuele klasse. Pernis zonder smaakmaker Jamie den Brinker speelde zeer goed voetbal, en eerlijk gezegd had de tegenstander weinig in te brengen.Nieuweboer werd overrompeld door  het Pernisser  geweld wat resulteerde in een 5-0 ruststand.

De 2e helft was een kopie van de 1e  , Pernis  drong aan naar meer doelpunten, die kwamen er ook na mooie combinaties en tactvol voetbal, mede dankzij  captain Suzanne Bakker die het Pernisser team naar de overwinning leidde. Maar ja winnen doe je nooit in je eentje, dus afsluitend de doelpuntenmakers : Nadia Roukes 1x, Fransisca Scols 1x, Stepanie Valk 3x, Suzanne Bakker 2x en en Fouzia Taybi 1x

Alles wat Pernis was  was tevreden qua spel en na 3 wedstrijden hebben ze 9 punten en en doelsaldo van 28 voor en slechts 3 tegen, dat zijn nog eens cijfers om naar huis te schrijven.
Volgende week gaan ze iets verder van dat zelfde huis,  een lange reis naar Sittard, waar een lastige tegenstandster wacht , namelijk FSG, het voormalige zvv Roerdalen.