Verkiezingscampagne bij v.v. Pernis.

15 maart 2014 19:45

De verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn ook aan v.v. Pernis niet voorbij gegaan.

Allereerst kregen we het verzoek van het CDA uit Rotterdam om in de kantine een bardienst te draaien. Van de Rotterdamse fractie van het CDA hebben Danielle Knieriem en Sven de Langen op zaterdag 22 februari jl. deze bardienst ingevuld. Zij werden hierbij ondersteund door de CDA Pernis.
Datzelfde verzoek kregen we daarna van de Leefbaar fractie uit Pernis. Arne Verschoor en Brian Frowijn hebben op zaterdag 8 maart jl. deze bardienst ingevuld.
Op woensdag 5 maart bracht wethouder Hugo de Jonge van het CDA een bezoek aan Pernis. Na o.a. bij het Waterschip en het Havenlicht geweest te zijn, sloot hij zijn bezoek aan ons dorp af met een bezoek aan v.v. Pernis.

Op het sportpark werd de delegatie van Rotterdamse en Pernisse fractieleden, onder aanvoering van de wethouder, in de bestuurskamer ontvangen door Jacco vd Kamp, Anne-Willem Rowaan en Marcel Kommerkamp.

Na de wethouder op de hoogte gebracht te hebben van het ontstaan en korte historie van onze vereniging, werd een aantal wensen, mogelijkheden en problemen van v.v. Pernis besproken.
Zo is er o.a. gesproken over de bouwplannen, de noodzaak van een kunstgrasveld op ons complex, mogelijkheid tot clustering van sportactiviteiten op het sportpark, ideeën over een sportzaal en/of een 4e veld op het complex, moeilijkheden bij het behouden van jeugdleden en sponsoren.

In het prettige gesprek met de CDA delegatie kwam een interesse naar de problemen van het draaiend houden van een vereniging naar voren. Daarnaast was er oog voor het maatschappelijk belang dat wij als sportvereniging hebben bij het begeleiden van de jeugd. Juist door deze maatschappelijke factor zouden sportverenigingen, volgens de wethouder, meer steun en ondersteuning vanuit de politiek moeten krijgen.

Anne-Willem Rowaan