vv SHO 4 - vv Pernis 2

3 februari 2014 11:00

Vandaag stond de pot tegen SHO 4 op het programma.

De mannen die begonnen waren:

1. Niels
2.Melvin
3.John
4.Sven
5.Jarige Stefan
6.Arne
7.Izak
8.Edson
9.Johnnie Tiggel
10.Kraay
11.Leo

De thuisploeg met over het algemeen wat oudere spelers speelden goed verzorgd voetbal en probeerde met combinaties gevaarlijk te worden.

Dit lukte een paar keer maar Niels bleek een sta in de weg. Pernis kwam er regelmatig uit met een lange bal.

De 1e kans kon nog gepakt worden door de keeper en Tiggel kwam net een teenlengte te kort na een goede actie. Na en prima pass van Lingsveld omspeelde Tiggel de keeper en scoorde mooi de 0-1.

Misschien op dat moment niet verdiend maar het was een lekkere opsteker. Na wat kansjes over en weer was het een corner voor Pernis.

De bal werd prima ingedraaid bij de 2e pal door John T en het was Melvin die knap de 0-2 binnen kopte. Het wordt een aardig wapen die van Eyk met corners. De wedstrijd was onder controle en we kregen de kansen om uit te lopen naar 3 en 4-0, een grote kas werd gemist door Leo die hem op een presenteerblaadje kreeg van Tiggel maar de bal werd van de lijn geslagen door de verdediger.

Verder nog schoten van Kraay en Izak maar de bal ging er niet in we vergaten de wedstrjd op slot te gooien. Valk voor rust gebeurde het onverwachte, de lange spits van SHO draaide goed weg en schoot knap binnen in de verre hoek.
1-2 rust, toch even een bal moment.

Na de tactische babbel en onderling overleg begonnen we vol goede moed aan de 2e helft. Na een minuut of 5 was het al raak, prima indraaiende vrije trap van Tiggel en mooi binnen geknikt door Kraay.
Wedstrijd leek weer op slot te zitten, helaas... lange bal achter de verdediging en de iets wat gezette spits lobte fraai de 2-3 binnen. Er was weer hoop voor SHO. Weer een domper voor ons, lieten ze weer onnodig in de wedstrijd komen.

Na een bal in de hoek van Arne was het Leo die Edson alleen voor de keeper zette en deze schoot in 2x binnen. De marge van 2 was weer een feit en dan denk je dat er meer rust in de ploeg komt en je de voorsprong uit gaat bouwen maar niets was minder waar. Weer een pass achter de verdediging en de aanvaller schoot met een fraaie volley de 3-4 achter de kansloze Niels.

Na een terechte afgekeurde goal van SHO was het Tiggel die de diepte in werd gestuurd en deze haalde de achterlijn en legde de bal terug op Leo die weg draaide en uit de draai de 3-5 in de korte hoek schoot.
Nu was de wedsrijd gespeeld, SHO kwam niet meer terug en we zijn weer 3 punten rijker. Een rommelige wedstrijd waarin het resultaat het belangrijkst is.

Concurrent Maense was afgelast bij Poortugaal dus het gat is 11 punten en 2 wedstrijden meer. Een beetje een vertekende stand dus en moeilijk in te schatten wat de voorsprong blijft.

Zaterdag komt Leonidas op bezoek. 12 uur wordt er afgetrapt dus kom allemaal weer kijken.

Bij deze wil ik trouwe supporter en fotograaf Peter Wemelsfelder namens de hele groep nog heel veel sterkte wensen. Peter ligt nu in het ziekenhuis, waarschijnlijk ook met galstenen en we hopen dat hij nel weer langs de kant staat!!

Leo