Pernisser werklust levert toch nog een punt op voor 5e Colonne

19 januari 2014 18:30

Zaterdag 18-01-2014, het tweede gedeelte van de competitie is weer van start gegaan met de eerste terugwedstrijd tegen CVV Mercurius 3, de ploeg van Zuid. We hadden zaterdag 14 man tot onze beschikking. Niels, Richard en Davy begonnen als wissel.

CVV M , een ploeg die het ook moet hebben van werkvoetbal, opgestroopte mouwen en inzet was in de heenwedstrijd nog met 5-2 te sterk. Deze wedstrijd zou een heel ander beeld geven als voorheen, getuige het sterke begin van de Pernissers.

Het was Dennis vd Berg die de 1e kans onbenut liet na goed aangeven van Marcel Jansen, die een sterk seizoen draait voor de 5e Colonne.Snel daarna was het wederom Dennis die na een goeie bal van Leen Visser de bal op de lat deponeerde. Derhalve 0-0 nog, CVV M wist niet wat er gebeurde na dit deze sterke openingsminuten.

Even later was het diezelfde Dennis die Erik Pellevis in stelling bracht om de score te openen, ook hij had zijn vizier niet op scherp , en ook hij kreeg nog een dot van een kans op de 1-0, maar de Rotterdamse keeper ( Bolleteli stond er op zijn rug) hield zijn doel schoon. Er ging ook nog een bal over van Erik, het lederen speeltuig wou niet over de doellijn.

Het spreekwoord luidt  driemaal is scheepsrecht , maar voor de Colonne gold vandaag een andere  namelijk zesmaal is scheepsrecht, want bij de 6e kans was het raak. Na goed voetbal van achteruit kwam de bal bij Dennis die met een leep balletje Robin van der Slot bereikte, die met een fraaie kopbal  de bal achter Bolletelli mikte, 1-0, een verdiende voorsprong.

CVV M  had weinig tot niks in te brengen in de eerste helft, waar keeper Marius Soeteman weinig tot niks te doen had, mede dankzij goed verdedigend werk.  De  kansen bleven zich opstapelen richting vijandelijk doel,  Dennis had bij een volgende kans zelf moete schieten, maar was niet egoistisch en tikte de bal naar Robin, maar de keeper redde met zijn voet.

Ook paal en lat stonden een tweede treffer in de weg , de sterk spelende Dennis kreeg de bal er niet in, waar CVV M  met een schotje iets terugdeed , maar Marius was paraat. De al eerder genoemde Marcel had ook nog een dot van een kans, maar de goed keepende Bolletelli redde op de lijn.Het  laatste wapenfeitje in de eerste helft was van de bezoekers, maar de bal ging over het doel van Marius.

Dus welgeteld een kans of tien en maar 1 doelpunt, dat is niet veel rendement, maar we stonden voor, hoe zou het de 2e helft verlopen? Een heel ander spelbeeld in de tweede helft, want waar Pernis 5 heer en meester was in de eerste helft , nu waren het de bezoekers die het  heft in handen nam.
IJzersterk kwamen de gasten uit de startbokken, want binnen no time hadden de Rotterdammers de score van 1-0 tot 1-2 omgetoverd, waar de defensie niet altyd vrijuit ging.

CVV M rook bloed , een goede kans op 1-3 belandde op de paal, Pernis 5 was geen schim meer en werd  ver achteruitgedrukt. Zij moesten alle zeilen bijzetten om te proberen de 1-3 te voorkomen, maar die kwam er wel, het leek de doodssteek voor de gastheren, maar er was nog tyd over om een en ander te proberen te repareren.

Eindelijk weer eens een aanval richting Bolletelli , dat was weer even geleden dat de Pernissers op het vijandelijke deel van veld 1 waren. Uit zo n aanval werd de bal tot corner verwerkt. Waar de coach riep dat Erik  hem moest nemen, was het Chris de Korte die de bal nam en dit had resultaat, want de bal
kwam bij Erik en kon van dichtbij scoren 2-3 dus.

Zou Pernis 5 nog misschien een punt kunnen pakken tegen de stugge Rotterdammers? Na wat heen en  weer voetbal van beide ploegen rechtte de Colonne de rug voor een eindoffensief  en zowaar leidde dit de verdiende gelijkmaker op. Via een driehoeksverhouding van Robin-Richard-Bart was het captain Bart die de bal bij zich kreeg en de bal net langs de paal over de doellijn deponeerde : 3-3.
Vreugde alom op de bank en op de tribune waar de trouwe harde kern dit feit luid vierde.De goed leidende  Hans Smit floot een paar minuten later af, waaraan de 3e helft kon worden begonnen, deze werd uiteraard in Pernissies voordeel beslist.

Wist U dat?

We volgende week vroeg uit de veren moeten?

Er om 11.00 moet worden afgetrapt bij DRL 2?

Bart en Marcel samen shampoo kopen ?

Marco deze week  waarschijnlijk papa Marco heet?

Niels een Skoda heeft gekocht/geleased?

Jacco  de whats up koning is ?

Hij volgende x het geluid af moet zetten?

Davy een aardige Fisherman is?

Hij alleen geen Friends heeft ?

We een plaatsje gezakt zijn op de ranglijst ?

Leen zomaar bij de Zwervers kan gaan voetballen ?

Hij overal stond behalve op zijn linksback plek ?

De partyschalen weer eens rond gingen in de kantine ?