Verslag GLZ Delfshaven 1 - VV Pernis 1

3028HW
ROTTERDAM
tel. 010-4520770

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Jordy vd Kuil; Beau Peelen;  Iskander Ketting;  Devin van Mastrigt; Quincy Beaumont; Joey vd Zouwen

Wissels: Bradley Herkenraad;  Delano Vermeer; Erik Hout; Marques van Nielen; Mikey Witte; Makavelli Rodrigues

Vandaag de inhaalwedstrijd van 10 december die destijds niet doorging i.v.m. het niet opkomen van de scheidsrechter. Dat was toen wel een domper omdat we juist in een goede flow zaten met 5 gewonnen wedstrijden op een rij en we heel graag hadden gespeeld om daar een zesde overwinning aan vast te plakken.

We zijn inmiddels 7 weken verder en het is altijd ( tot op het hoogste niveau ) weer afwachten hoe de ploeg er voor staat na zo’n winterstop en of we heel snel in staat zijn de draad weer op te pakken.
We starten met dezelfde basis van de laatste wedstrijd voor de winterstop m.u.v. de geblesseerde Sem die wordt vervangen door de gelukkig weer fitte Joey , en gelukkig ook weer zoals de laatste weken in 2022 beschikken we over een sterke bank met volop wissel mogelijkheden.

Het lijkt op papier wel makkelijk om te starten tegen de nummer 2 van onderen maar de praktijk heeft al heel vaak anders uitgewezen.

We beginnen heel slordig met veel balverlies en veel slordige inspeel passes waardoor er een heel rommelig spelbeeld ontstaat wat in het voordeel is van GLZ waar een aantal routiniers spelen die hier wel raad mee weten en ook nog eens elke vermeende overtreding en de daar uit voortvloeiende dooie spelmomenten benutten om daar minuten de tijd voor te nemen mede geholpen door de scheidsrechter die daarin meegaat.

Het spel komt daardoor maar niet op gang en GLZ scoort zelfs een doelpunt uit een corner die gelukkig wordt afgekeurd.

Het is niet zo dat wij geen gevaar stichten want zodra we de wel degelijk aanwezige ruimte op het middenveld en de aanval benutten zijn we vaak direct dreigend voor de goal van GLZ alleen is de eindpass vaak onzorgvuldig.
Halverwege de 1e helft speelt de als een van de weinige wel goed spelende Beau zich vrij en haalt uit van buiten de zestien , de keeper verwerkt deze inzet niet goed en deze komt voor de voeten bij de inlopende Joey die de bal tegen de paal schiet en ook in de scrimmage daarna wil de bal op miraculeuze wijze niet over de lijn gaan.

Na een half uur is het op dat moment toch wel verdiend dat Quincy op de rand zestien weer Beau weet te vinden die met een strak schot de 0-1 op het scorebord zet.

Als we gedacht hadden dat dit aanleiding zou zijn voor meer rust in het spel dan blijkt dat niet echt zo te zijn en we rommelen verder tot aan de rust , zonder dat GLZ ook echte kansen krijgt en wij maar niet weten te profiteren van de vele ruimte achter de verdediging van GLZ .

rust 0-1.

In de rust wordt Jordy gewisseld voor de weer in de selectie teruggekeerde Mikey Witte.

We starten weer een beetje in de slaapmodus maar hebben dan in het 1e kwartier diverse mogelijkheden vooral over de rechterkant om de wedsstrijd te beslissen … maar de scherpte ontbreekt nog en langzamerhand wordt het steeds meer een gevecht omdat ook GLZ bij 0-1 blijft geloven in een goed resultaat.

GLZ probeert vooral gevaarlijk te worden met hoge ballen voor de goal en er ontstaan best wel wat scrimmages waar vooral Bradley Nederpel vaak goed optreedt en dan is er ook altijd nog onze sluitpost Mitchell die bezig is aan een zeer goed seizoen en zelfs als Vincent hem wil testen met een (terug) boogkopbal weet hij deze met een katachtige reflex uit zijn doel te houden.

We krijgen zelf wel na 2 snelle aanvallen nog 2 honderd procent kansen maar ook die worden helaas door Joey en Mikey niet verzilverd.

Er wordt nog door gewisseld in de 2e helft waarbij Makavelli , Bradley Herkenraad, Marques en Erik in het veld komen voor : Iskander , Devin , Beau en Joey.

Wat wel goed is om te zien dat het volledige team keihard werkt om deze slechte wedstrijd van onze kant toch over de streep te trekken.

De opluchting is dan toch wel ook groot bij het eindsignaal en het enige wat nu echt telt is dat we de 3 punten meenemen naar Pernis en we hierdoor inmiddels op de 2e plaats staan op slechts 1 punt van koploper SCO’63.

We weten allemaal dat het volgende week veel beter moet en ook kan om in de uitwedstrijd tegen NTVV een goed resultaat te behalen, we hebben nog wel wat goed te maken ook tegen NTVV na de nederlaag in de 1e wedstrijd van de competitie.

Succes volgende week en ik verwacht weer een groot aantal Pernissers langs de lijn.