Verslag Melissant 1 - VV Pernis 1

3248AG
MELISSANT
tel. 0187-601346

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ;Sem Solbrig; Nick de Bruin; Beau Peelen; Guido Peelen; Iskander Ketting;  Mikey Witte; Joey vd Zouwen

Wissels: Devin van Mastrigt; Delano Vermeer; Ryan Speksnijder; Makavelli Rodriquez; Quincy Beaumont; Erik Hout; Collin Holkamp.

1

30

40

21

Bovenstaande stand voorafgaand aan de wedstrijd van vandaag tegen Melissant geeft het belang aan van de wedstrijd in de strijd om de bovenste plaatsen.

Het begin van de wedstrijd laat een zenuwachtige start zien van beide teams waarin er vooral veel strijd is op het middenveld. Pernis neemt als eerst het initiatief wat niet leidt tot kansen.

Na 12 minuten ontstaat er uit het niets een schietkans voor Pernis vanaf rand zestien , de keeper van Melissant weet de bal te keren en stompt de bal naar de zijkant waar Iskander vanuit een lastige hoek toch de 0-1 weet te scoren.

Niemand van beide teams en de toeschouwers twijfelt aan een doelpunt en ook de grensrechter van Melissant houdt zijn vlag naar beneden… toch gaat de scheidsrechter vragen aan de grens of hij buitenspel geconstateerd had, de grens geeft nogmaals aan dat hij dat niet gezien heeft, tot verbazing van iedereen keurt de scheids op eigen inzicht alsnog de treffer af.

Kort hierna krijgen we nog een kans die we niet benutten en hierna zakt het spel naar een bedenkelijk niveau van beide kanten met her en der van beide zijdes wat spelde prikken vnl. vanuit stilstaande situaties maar het leidt zelden tot grote kansen.

Als iedereen al denkt aan een o-o ruststand komt Melissant toch op 1-0 , in onze zestien komt via een ongelukkige kluts de bal bij de rechterspits van Melissant die niet twijfelt en de bal in de kruising schiet.

In de rust wisselt trainer Munoz direct Quincy voor Iskander en komt Makavelli in het veld voor Sem.

Het moet gezegd dat Pernis voortvarend aan de 2e helft begint en dat vooral een goed invallende Quincy een aantal keren gevaarlijk in de zestien komt van Melissant waar Makavelli en Mikey nog niet kunnen profiteren van de ontstane kansen.

Zelfs als Quincy weer langs een aantal spelers van Melissant slalomt en de bal op de achterlijn voorgeeft ontstaat er een scrimmage op de doellijn van Melissant maar wordt er opnieuw op miraculeuze wijze niet gescoord.

Ook afstandsschoten van Nick en Mikey en een actie op de rand van zestien van Makavelli treffen geen doel.

Melissant beperkt zich in de 2e helft tot vnl. het vertragen van het spel , het veel op het veld liggen en met enige regelmaat de bal in de omringende tuinen te schieten…

Ook het niet beschikbaar zijn in de 2e helft van voldoende reserve ballen ??? vertraagt enorm , omdat het veel tijd kost om weer een bal in het spel te krijgen.

Melissant komt niet veel verder wat vrije trappen en een incidentele counter en willen alleen de 1-0 over de streep te trekken.

Vincent en Beau krijgen nog schietkansen op afvallende ballen uit de zestien van Melissant.

Pernis wisselt in de 2e helft nog Collin voor Joey; Devin voor Vincent en Ryan voor Bradley.

Het moet gezegd het voetbal is niet best maar er is een voorbeeldige inzet en strijd tot het laatste moment om een beter resultaat te halen.

Het is zeer logisch dat de scheidsrechter zeer veel extra tijd bijtelt i.v.m. het continue vertragen en stil leggen van het spel door Melissant.

Ver in blessuretijd beloont Pernis zich toch nog door, weer na een actie van Quincy, en de daaruit voortvloeiende scrimmage voor de goal , weet Mikey nu wel het laatste tikkie te geven 1-1. Een natuurlijk gezien de 2e helft zeer verdiende treffer.

We blijven zo volledig meedoen om de bovenste plekken en krijgen volgende week de volgende finale thuis tegen Flakkee.

We verwachten net zoals vandaag veel Pernissers om onze jongens naar de overwinning te schreeuwen.