Verslag VV Pernis 1 - Simonshaven 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Sem Solbrig; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Joey vd Zouwen; Quincy Beaumont; Mike Witte; Guido Peelen; Iskander Ketting

Wissels: Erik Hout; Mario van Wingerden; Collin Holkamp; Tristan van Dijk; Beau Peelen.

Vandaag de mogelijkheid om revanche te nemen voor de nederlaag van 2 weken gelden tegen OFB en tevens voor de nederlaag in de uit wedstrijd tegen Simonshaven.

Na de bijzondere prestatie van 8 wedstrijden op rij winnen en dus tegen OFB 2 weken geleden de eerste nederlaag in lange tijd moeten we weer trachten de positieve lijn op te pakken om niet alsnog in de laatste wedstrijden voor spek en bonen het seizoen uit te voetballen.

Het blijkt dat het voor onze ‘youngsters’  (en niet allen zij …) die voor het eerst direct aan de bak moeten in de seniorencompetitie het niet vanzelf gaat en helaas worden we de laatste weken geconfronteerd met allerlei kleine pijntjes waardoor de meesten helaas niet of niet volledig inzetbaar zijn en er flink geschoven moet worden.

Tel daarnaast een aantal ziekengevallen en blessures en we weten dat het ook vandaag een zeer zware wedstrijd kan gaan worden.

Vandaag is de wedstrijdbal gesponsord door ‘Grando bad en keuken ‘ en zijn de pupillen van de week Bas van Rosmalen en Milan ’t Hart.

We beginnen wat slap aan de wedstrijd en worden op fysiek vaak afgetroefd door Simonshaven en gaan ook veel te veel mee in het lange ballen voetbal van Simonshaven.

Het is heel onrustig aan de bal en er ontstaan wat mogelijkheden voor Simonshaven zonder dat er grote kansen uit ontstaan , zelf zijn we ook niet in staat tot meer dan een paar spelde prikken richting de goal van Simonshaven.

Na 25 minuten komt Simonshaven toch op 0-1 als wij weer niet goed reageren op een diepe bal die uiteindelijk wordt ingeschoten door de rechterspits en onder Mitchell door in het doel verdwijnt 0-1.

We moeten ook al snel reeds in de 1e helft de toch nog niet van zijn ziek zijn herstelde Sem vervangen door Erik.

Na deze goal hebben we wel onze beste fase in de wedstrijd en zijn we vooral gevaarlijk met corners , waaruit een van deze corners er vanuit onze kant hard geroepen werd om een strafschop toen Mikey werd neergelegd in de zestien, maar de scheids gaf hem niet.

Inmiddels is Iskander van de linkerkant verhuisd naar de rechterkant en hij komt regelmatig hier wel zijn tegenstanden voorbij maar het ontbreekt een aantal keren aan de goede afronding of goede voorzet.

Aan de andere kant heeft Joey na een rush van een meter of 60 niet meer de kracht om af te kunnen ronden.

Simonshaven beperkt zich tot verdedigen en zo wordt de rust bereikt met 0-1.

We hopen allemaal op een betere 2e helft maar dat is helaas niet het geval en in de 2e helft weet Simonshaven met hun fysieke spel , vertragen door veel op het veld te blijven liggen en met heel veel lange ballen Pernis het spel op te leggen.

We zijn niet in staat om de rust op te brengen indien we in balbezit komen, en gaan mee in het spelletje wat Simonshaven beter beheerst.

Simonshaven scoort na 20 minuten in de 2e helft de 0-2 en ook met onze wissels Tristan en Beau zijn we niet in staat om daarna veel kansen te creëren.

We smeken 10 minuten voor tijd wederom om een strafschop nadat Joey wordt neergelegd maar de scheids weigert hiervoor te fluiten ,gaat wel naar de ass grensrechter van Simonshaven toe om te vragen wat hij er van vond ????????????????

vreemd genoeg vond hij het ook geen strafschop ………

We zijn niet in staat tot een slot offensief , krijgen alleen middels Guido nog een goede kop kans maar de wedstrijd eindigt dus in een verdiende overwinning voor Simonshaven en voor ons uitermate teleurstellend.

Zaak is nu om als team op te staan en de laatste 6 wedstrijden trachten het maximale te bereiken om mee te blijven doen om de prijzen.

Te beginnen volgende week bij SVV uit.

Hieronder de huidige stand na de wedstrijden van 18-3-2023

SCO '63 1