Verslag VV Pernis 1 - DRL 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Sem Solbrig; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Joey vd Zouwen; Quincy Beaumont; Mike Witte; Guido Peelen; Beau Peelen

Wissels: Makavelli Rodriquez ; Ryan Speksnijder; Iskander Ketting ; Delano Vermeer; Erik Hout; Devin van Mastrigt

Vandaag starten we met dezelfde basis als vorige week en de wedstrijdbal wordt vandaag gesponsord door Gebr. de Jongh.

We spelen tegen DRL dat al heel lang geen wedstrijd meer gewonnen heeft en vandaag ook nog eens een aantal steunpilaren moet missen. Het aantal beschikbare mensen wordt steeds beperkter aan hun zijde en ze hebben vandaag de beschikking over precies 11 spelers.

Voor Pernis maakt het niet zoveel uit , we moeten gewoon winnen en we zullen de komende 5 wedstrijden moeten winnen om mee te blijven doen om de prijzen.

Het begin van onze jongens is in tegenstelling tot vorige week heel slap en zijn we veel te traag en onzorgvuldig in de passing waardoor DRL het eerste kwartier nog redelijk eenvoudig op de been kan blijven.

Een van de weinige positieve uitzonderingen in het 1e kwartier is Beau en die krijgt het tussen minuut 15 en 20 op zijn heupen en raakt eerst uit een goede individuele actie met een mooie uithaal helaas de kruising en 2 minuten later haalt hij goed uit vanaf buiten de zestien en treft nu de paal en met zijn 3e goede actie binnen 5 minuten  speelt hij de volledig vrijstaande Joey aan die wel de keeper van DRL weet te kloppen met een lage schuiver 1-0.

Hierna ontstaan er diverse mogelijkheden en kunnen meerdere goals niet uitblijven en scoort na 25 minuten Quincy de 2-0 en nog net voor de rust weet Quincy met een voorzet Beau te vinden die dan toch uiteindelijk het net weet te vinden 3-0 tevens ruststand.

In de rust wordt Mike gewisseld voor Makavelli…. die net als in de wedstrijd tegen NTVV heel snel de 4-0 en 5-0 binnenschiet weer op weg naar misschien een hattrick.

Er ontstaan in het 1e halfuur zoveel kansen waarvan we er nog 3 benutten door Beau , Iskander (invaller in de 2e helft ) en inderdaad de 3e van Makavelli en is de tussenstand na 30 minuten 8-0.

Tevens komen in de loop van de 2e helft nog in het veld Devin voor Bradley , Erik voor Joey , Iskander voor Quincy en Ryan voor Beau.

Het laatste kwartier gebeurt er niet zoveel meer en blijft de eindstand 8-0

Complimenten voor DRL zijn wel op zijn plaats omdat ze in hun moeilijke en kansloze situatie zich toch als een sportieve tegenstander hebben gedragen.

Na afloop vernemen we dat concurrent Melissant verloren heeft van NTVV en nog wat later vernemen we de zeer onverwachte en verrassende nederlaag die ‘topfavoriet’ SCO’63 geleden heeft tegen DVV Delft, en blijft alles dus nog mogelijk zie de nieuwe zeer spannende tussenstand.

1

42

24

0

Volgende week zijn we vrij en op 15 april moeten we uit naar directe concurrent Melissant en we verwachten dan natuurlijk (ondanks de afstand  …) veel supporters die de jongens komen ondersteunen.

Het blijft zo in ieder geval spannend t.m. de laatste wedstrijd

PHOTO-2023-04-01-14-20-20.jpg