Verslag NTVV 1 - VV Pernis 1

3244LD
NIEUWE-TONGE
tel. 0187-651279

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Jordy vd Kuil; Beau Peelen;  Iskander Ketting;  Devin van Mastrigt; Mike Witte; Joey vd Zouwen

Wissels: Bradley Herkenraad;  Marques van Nielen; Sem Solbrig ;  Makavelli Rodrigues; Mario van Wingerden

Vandaag de mogelijkheid om revanche te nemen voor de nederlaag in de 1e competitie wedstrijd en tevens om bij een overwinning voor het eerst sinds lange tijd de ranglijst aan te voeren.
Het zal geen gemakkelijke opgave worden want NTVV is dit seizoen nog ongeslagen op het eigen complex met de voor ons toepasselijke naam (Ko)pernis.

Vorige week kwamen we moeizaam uit de winterstop maar wisten uiteindelijk wel de wedstrijd over de streep te trekken wat het meest belangrijk was.
Vandaag weer een nieuwe kans om te kijken of we toch weer aan kunnen haken bij het vertoonde spel van de laatste maanden voor de winterstop waar we vooral met zijn allen bereid waren met heel veel energie en ook bij vlagen goed voetbal een serie van 6 overwinningen op rij neer te zetten.

We starten in de 1e helft met dezelfde basis als vorige week m.u.v. de afwezige Quincy die vervangen wordt door Mikey. Sem is weer terug van een blessure en neemt plaats op de bank en Erik maakt zijn minuten vandaag in het 2e.

We beginnen toch weer niet goed en niet zoals afgesproken en geven NTVV de kans om in de wedstrijd te komen door veel duels te verliezen en ook om overtredingen te maken op plekken op onze eigen helft en geven een aantal corners onnodig weg waardoor NTVV in staat is om hun sterkte met hoge ballen in de zestien te benutten, uit een van deze corners kopt een NTVV ér ook maar net over.

Niet dat er hierna heel veel echte kansen ontstaan maar er is wel meer dreiging aan de kant van NTVV die met een aantal corners met kopballen wel dreigend zijn. Wij stellen er weinig tegen over en zijn ook niet in staat om via de zijkanten veel dreiging te krijgen.

Beide partijen krijgen wel een aantal mogelijkheden zonder dat dit echt heel dreigend is.

Na een half uur krijgen wij de bal weer niet weg uit de eigen zestien en verdedigen we slap en niet slim waardoor NTVV langs de achterlijn doorkomt en vanuit een moeilijke hoek toch Mitchell weten te verrassen 1-0.

Pernis probeert hierna het spel te verplaatsen maar het spelbeeld blijft moeizaam en speelt zich vnl. af op het middenveld.

Uit het niets en 5 minuten voor rust krijgen we een vrije trap aan de rechterkant van het veld op de helft van NTVV. Nick neemt de vrije trap op zich en brengt de bal hoog in waar Mikey op fantastische wijze, hangend in de lucht tussen een aantal tegenstanders (als Marco van Basten) de bal zodanig raakt dat deze met enorme snelheid via de binnenkant van de paal achter de zeer verbouwereerde keeper in het net eindigt, die deze bal alleen maar voorbij heeft horen suizen, een wereldgoal en voor Pernis ook exact op het juiste moment 1-1.

Voor rust overleven we nog een vrije trap van NTVV op de rand van onze zestien en dus rust 1-1.

Na de rust komen direct Makavelli en Marques in het veld voor Devin en Iskander.

Het moet gezegd gesteund door de 1-1 van net voor de rust zien we in de 2e helft  een heel ander Pernis die na een slordige eerste 5 minuten het heft in handen neemt en in staat is dezelfde energie van voor de winterstop op de mat te leggen.

Het moet gezegd dat ook de invallers hier een positieve rol in spelen en weer kunnen we constateren dat we met onze brede selectie en dus ook bank in staat zijn om met wisselingen het verschil te kunnen maken.

Vlak na rust is Beau met een onverwacht schot uit de draai vanaf de zestien al dicht bij de 1-2 maar de keeper van NTVV redt nog bekwaam.

Na 5 minuten weet Mikey via veel geworstel langs zijn tegenstander in de zestien te komen en ziet vanaf  de achterlijn Makavelli vrij staan die resoluut de 1-2 langs de keeper schuift.

Hierna heeft Pernis echt de overhand en weet Makavelli via een mooie steekbal Joey te bereiken die beheerst de 1-3 binnenschiet.
NTVV is hierdoor wel aangeslagen en probeert met fysiek spel het spelbeeld te kantelen maar krijgt nog maar zelden de kans om echt in de buurt van Mitchell te komen. Maar we weten allemaal als toch de aansluitingstreffer valt dan …….

Maar na 20 minuten in de 2e helft weet Vincent via een vrije trap strak over de grond op Makavelli op de rand zestien aan te spelen en deze draait mooi in 1 beweging weg van zijn tegenstander, komt alleen voor de keeper en schiet beheerst de 1-4 binnen en wedstrijd gespeeld.

Sem komt in de 2e helft nog Jordy vervangen en ook Bradley Herkenraad komt nog in het veld voor Mikey.

Als slotstuk weet 10 minuten voor tijd Nick nog eens Joey weg te sturen in de diepte en die is niet zelfzuchtig en ziet Makavelli alleen voor de goal staan en die werkt keurig zijn 3e binnen en maakt dus een hattrick in een helft.

Het is voor het eerst dit seizoen dat de Pernis supporters langs de lijn en dat zijn ondanks de afstand er meer dan de thuis supporters…. Klasse allemaal……een 2e helft redelijk rustig zonder spanning hebben kunnen toekijken.

Dus het is sinds lange tijd zover Pernis boven aan de ranglijst
( mede wel doordat SCO vrij was…. ) en volop meedoend voor het strijden om promotie.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen vv Delft om de serie winstpartijen van 7 op te hogen naar 8.

Met dezelfde energie en wilskracht van de 2e helft van vandaag mogen we natuurlijk geen fouten maken tegen de nummer laatst, maar ook deze tegenstander mogen we nooit onderschatten en ook tegen Delft hebben we nog wat recht te zetten na de dramatisch slechte wedstrijd in Delft.

Met onze trouwe supporters langs de lijn gaan we er natuurlijk voor om de koppositie te behouden.

PHOTO-2023-02-04-16-27-11.jpg