Verslag SVV 1 - VV Pernis 1

3118JJ
SCHIEDAM
tel. 010-4706678

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Sem Solbrig; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Joey vd Zouwen; Quincy Beaumont; Mike Witte; Guido Peelen; Beau Peelen

Wissels: Liam Holkamp; Niels vd Horst; Makavelli Rodriquez; Ryan Speksnijder; Iskander Ketting ; Delano Vermeer

Vandaag is het zoals vorige week al aan gegeven   : aanhaken of afhaken

We doen dat met het gegeven dat de thuiswedstrijd tegen SVV de start van een hele mooie serie was van 8 gewonnen wedstrijden op rij maar dat in deze wedstrijd SVV een gelijkwaardige tegenstander was, maar waar wij scoorden destijds op belangrijke momenten.

Dus gewaarschuwd treden we aan met 1 wijziging in de basis elf van vorige week waar Beau de plaats inneemt van Iskander.

Het is zoals overal een zeer winderige dag waarbij de wind in de 1e helft iets in ons voordeel blaast.

Het is goed om te zien dat wij net als de wind stormachtig beginnen in het 1e kwartier en ook met goed voetbal kans op kans creëren en het echt wachten is op de 1e goal. Die valt inderdaad gelukkig heel snel , Bradley stuurt vanaf de middellijn met een fantastische dieptepass tussen de linies van SVV, Sem weg en die rondt met een bekeken schuiver af 0-1 na 5 minuten.
We verzaken niet daarna en houden de voet op het gaspedaal waarbij Mike telkens een dankbaar aanspeelpunt is en we daar vanuit  iedere keer weer door kunnen voetballen.

Na 10 minuten weet Quincy aan de linkerkant van het veld met een mooie pass Beau te bereiken in de zestien en die schiet niet zelf maar speelt Mike aan die 2 verdedigers afschudt en de bal praktisch op de doellijn langs de keeper van SVV schuift 0-2.

We blijven echt goed voetballen en kunnen alleen door veel ( kleine) overtredingen afgestopt worden maar blijven zeer dreigend voor de goal van SVV. Na 20 minuten wordt weer Mike aan de rechterkant in de diepte weg gestuurd , die ontdoet zich met een mooie beweging van zijn directe tegenstander en bereikt de achterlijn …. niet zelfzuchtig ziet hij de mee gesprinte Joey volledig vrij staan voor de goal en die maakt de 0-3.

Wat een weelde na 20 minuten en met goed spel en zonder dat de tegenstander echt gevaarlijk is geweest.
Na een minuut of 30 wordt het vanuit onze kant allemaal een stuk onzorgvuldiger en komt de wedstrijd meer in evenwicht waarbij zowel SVV als Pernis mogelijkheden krijgen.

De laatste vijf minuten voor rust zet Pernis weer aan en krijgen we nog 2 uitgespeelde kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien maar helaas voor ons weten we deze kansen niet te verzilveren ruststand dus 0-3.

We kunnen natuurlijk verwachten dat na de rust SVV iets meer gesteund door de wind op zoek gaat naar mogelijk een aansluitingstreffer. Het spelbeeld in het 1e kwartier na rust is zeer onrustig ….met een aandringend SVV en een afwachtend Pernis.

Er ontstaan een aantal dreigende situaties in onze zestien vooral door toedoen van de rechterspits van SVV maar dit leidt niet tot hele grote kansen en wij zijn op de counter gevaarlijker maar weigeren ook bij 100% mogelijkheden de trekker over te halen.

Na een kwartier in de 2e helft leidt onnodig balverlies op de middellijn tot een aanval van SVV waarbij uiteindelijk de linkerspits wordt aangespeeld die Mitchell kansloos laat 1-3.

SVV gaat hierna op zoek naar de aansluitingstreffer en we hebben het even moeilijk met het fysieke spel van SVV en de hoge ballen die zij in onze zestien brengen. Deze periode duurt niet lang en langzaam pikken we de draad weer op van de 1e helft en creëren een aantal 100% kansen die we niet weten te verzilveren.

Joey belandt bij zo’n poging zelfs met keeper en al in het net alleen de bal ligt daar niet bij. Ook Quincy en Mike weten 100% uitgespeelde mogelijkheden niet om te zetten in een goal en ook Joey onderschept nog eens een bal maar weet alleen op de keeper af gaand deze niet te passeren. Ook een mooie solo van de vandaag goed en gedisciplineerd spelende Sem wordt niet afgerond door Beau.

In de 2e helft vervangt Iskander… Mike, Makavelli komt in het veld voor Quincy en Ryan vervangt Joey.

Het blijft dan natuurlijk altijd spannend of SVV nog dichterbij komt als wij al de kansen niet weten te benutten maar veel verder dan scrimmages in onze zestien een kopbal uit een corner die net naast gaat en een schot van afstand welke door een mooie redding van Mitchell nog via de lat overgetikt wordt komt SVV niet en boeken we een zeer verdiende 1-3 overwinning.

Dit is ook de enige goede reactie van het hele team om na de 2 mindere wedstrijden er vandaag weer te staan …. En nu op naar de laatste 5 finales te beginnen volgende week thuis tegen DRL.

Schermafbeelding_2023-03-26_113050.png
Bron foto: Waterwegsport.nl